Pivovarnické skupině Heineken ČR předloni klesl zisk o třináct procent

Zisk třetí největší české pivovarnické skupiny Heineken ČR předloni klesl o 13 procent na 167,9 milionu korun. Tržby za prodej zboží, vlastních výrobků a služeb jí vzrostly o 0,75 procenta na 3,19 miliardy korun. Skupina to uvedla ve své výroční zprávě, která byla na konci března zveřejněna ve Sbírce listin. Loni jí podle dřívějších prohlášení meziročně vzrostl výstav piva a dalších nápojů na 2,4 milionu hektolitrů, meziročně tak byl o 100 000 hektolitrů vyšší. Do skupiny patří na českém trhu tři pivovary – Krušovice, Velké Březno a Starobrno.

Společnost je v objemu výroby na českém trhu za skupinou Plzeňského Prazdroje a Pivovary Staropramen. Pivní trh v ČR byl předloni podle předsedy představenstva skupiny Nikolaye Emilova Mladenova předloni stabilní, celková spotřeba byla stejná jako o rok dříve, českým pivovarům však rostl vývoz. Exportní aktivity společnosti zahrnují více než 30 zemí. Celkový objem zahraničních prodejů činil více než půl milionu hektolitrů. Výrobky společnosti Heineken Česká republika zaznamenaly úspěch a nejvyšší nárůst prodejů v Maďarsku, Bulharsku a Rusku. Klíčovými exportními trhy pro společnost jsou Německo, Slovensko a Švédsko, informuje ve výroční zprávě Mladenov.
Společnost předloni nakupovala obchodní majetek u zákazníků a peníze také dávala do strojů a zařízení, celkový objem investic tak činil 152 milionů korun. Firma předloni zaměstnávala 616 lidí, o 44 méně než v roce 2015.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down