07.03.2023 | 04:03
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Plzeňský pivovar vloni po dvou covidových letech opět zvýšil prodej piva v České republice

Plzeňský Prazdroj loni po dvou covidových letech zvýšil prodeje piv v České republice. Prodal 7,3 milionu hektolitrů piv, meziročně téměř o 12 procent víc. Prodej rostl u všech hlavních značek, zejména u nealkoholického Birellu. Pivovar také zaznamenal stoupající zájem lidí o nápoje v plechovkách. Největší pivovar v ČR to uvedl v tiskové zprávě.

"Předchozí dva roky naše domácí prodeje klesaly. Přesto jsme se snažili investovat do podpory hospod a restaurací, aby dokázaly covidové období překonat. Většině z těch, kterým dodáváme pivo, se to podařilo a rok 2022 pro ně opět znamenal oživení," řekl obchodní ředitel Prazdroje Tomáš Mráz. Vinou následné energetické krize a vysoké inflace je podle něj návrat gastronomie k období před pandemií "zatím tak na půli cesty". Růst loni zaznamenaly všechny hlavní značky – Gambrinus, Kozel, Pilsner Urquell i Radegast. V hospodách i obchodech loni pivovaru rostly prodeje ležáckých piv (jedenácti- a dvanáctistupňových) o 13 procent. "Lidé se stále více přiklánějí k plné chuti piv, oceňují také výraznou hořkost," řekl Mráz. K meziročnímu navýšení tuzemských prodejů pomohly podle něj i loňské novinky nealkoholického Birellu. "Birell je tahoun, loni rostl nejvíce ze všech našich značek, a to o 21 procent," řekl. Prodeje čepovaného Birellu byly meziročně o 40 procent vyšší. Frisco, perlivý alkoholický cider, vzrostl o 20 procent. V hospodách a restauracích loni Prazdroj zvýšil prodeje téměř o 13 procent, přesto nedosáhl rekordního roku 2019. "Dlouhodobě se nám daří zvyšovat počet hospod, které se špičkově starají o pivo a zlepšují celkovou péči o své hosty," řekl Mráz. Pivovar hospodám bezplatně poskytuje vybavení, nabízí také vlastní rozvojové a školicí programy pro provozovatele i personál. Loni do podpory hospod Prazdroj investoval téměř půl miliardy korun a letos podle Mráze počítá s podobnou částkou. Trendem posledních let je také rostoucí zájem lidí o plechovkové pivo. "Zatímco v roce 2017 tvořily necelých 14 procent všech obalů Prazdroje, loni to už bylo 26 procent a staly se tak třetím nejprodávanějším obalem pivovaru," řekl mluvčí Zdeněk Kovář. Dlouhodobě nejžádanější jsou vratné lahve, které tvoří bezmála 40 procent prodejů, na druhém místě jsou sudy.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down