Plzeňský Prazdroj zvýšil zisk o třicet procent

Plzeňský Prazdroj zvýšil od loňského dubna do konce letošního března zisk před zdaněním meziročně o 30 procent na 4,8 miliardy korun. Tržby v minulém fiskálním roce stouply meziročně o osm procent téměř na 16 miliard korun. Největší český pivovar prodal v loňském roce v ČR a v cizině téměř jedenáct milionů hektolitrů piva, meziročně téměř o milion hektolitrů víc. Uvedla to Jitka Němečková, mluvčí Plzeňského Prazdroje, který letos 31. března převzala japonská skupina Asahi.

Sdělila, že na přímých i nepřímých daních zaplatili pět miliard korun, což je o 0,2 miliardy korun více než v předchozím fiskálním roce. Podnik se dlouhodobě řadí mezi patnáct největších daňových plátců v zemi.

Za posílením objemu loňských prodejů, kdy celková výroba piva Plzeňského Prazdroje stoupla meziročně o 5,7 procenta, stojí zejména rostoucí zájem o tradiční české ležáky, hlavně o Pilsner Urquell, řekl generální ředitel Prazdroje Grant Liversage. Podle něj výrazně vzrostl zájem také o Velkopopovického Kozla 11, Radegast Ryze hořká 12 a na oblibě získává také Gambrinus Plná 12. Prodeje společnosti šly v loňském roce nahoru také díky rostoucí popularitě nealkoholického Birellu, a to zejména jeho ochucených variant, dodal.

V pivovarech Plzeňského Prazdroje pracuje 2000 lidí. Přes dalších 20 000 pracovních míst vytváří nepřímo u svých dodavatelů a obchodních partnerů, uvedl Liversage.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *