31.01.2007 | 07:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Pod značkou Klasa i samostatně

Veletrh Grüne Woche láká svou pestrostí pokaždé statisíce návštěvníků. Svou expozici na něm má nyní každoročně i Česká republika. Kromě několika samostatných expozic jí vévodil společný stánek Státního zemědělského intervenčního fondu ČR.

Samostatně se na veletrhu prezentují zejména velké pivovary, jejichž pivo má v Německu dobrý zvuk. Pravidelně však vystavují i pekárny z příhraničních oblastí. Podle Josefa Paukerta, manažera oddělení marketingu a obchodu společnosti Impeko, se spojený stánek českých pekárenských firem objevuje na Grüne Woche od roku 1994. Letos se k nim poprvé přidaly i Michelské pekárny. "Samozřejmě máme zájem prodávat naše zboží v Německu," uvedl Paukert s tím, že výstava již pomohla k navázání obchodních kontaktů. "Zřídili jsme v příhraničí několik prodejen, například v Drážďanech, které nám nyní provozují němečtí nájemci. Grüne Woche je důležitý zejména pro firmy v příhraniční oblasti s Německem. Hlavně v případě pekáren je dodavatelský okruh pro čerstvé zboží maximálně do 80 km kolem výrobního závodu. Pro naše trvanlivé pečivo je zase důležité získat kontakt na obchodní řetězce působící v Německu," vysvětlil Paukert.
Hodně našich firem vystavovalo své výrobky se značkou Klasa ve společném stánku Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF). Tím se vystavovatelům podstatně snížily náklady na účast na veletrhu. Spokojenost se způsobem prezentace značky i českých výrobků, které ji nosí, neskrýval prezident Potravinářské komory ČR Jaroslav Camplík: "Líbí se nám to, je to opět reprezentativní, je to správný trend, chtěli bychom to takto vidět i na jiných výstavách." Jak dodal, komoře by se líbilo, kdyby na Salimě, která bude v příštím roce, měl SZIF celou halu jenom pro Klasu.
I když veletrh je akcí spíše prezentační a společenskou než kontraktační, na níž se uzavírají obchody, náměstek ministra zemědělství Stanislav Kozák na něm oceňuje přímý kontakt výrobce a spotřebitele. "Jestliže veletrh navštěvuje škála spotřebitelů z Německa, to znamená všechny majetkové skupiny od chudých po bohaté, tak si firmy mohou udělat obrázek o co by na tomto trhu byl zájem a usměrnit k tomu nějakým způsobem svoje aktivity," vysvětlil.
Prezident Agrární komory Jan Veleba pochválil veletrh jako jednu z největších výstav tohoto typu na světě. Víc než výstava sama jej však spíš zaujala podpora evropských politiků Barosa i Merkelové a také to, jak v Německu přistoupili k nepotravinářským programům na využití zemědělské produkce. "Němci si loni schválili zákon a letos budou dávat sedm procent bioetanolu do benzínu. Myslím si, že bychom to měli rychle zanalyzovat, přehodnotit politiku nepotravinářského využití zemědělské produkce a rychle nastartovat naše programy," prohlásil a upozornil na to, že Dánové, kteří stejně jako my nepodporovali start biopaliv, svůj přístup přehodnotili. "Po schválení vlády začíná teprve teď vhodná chvíle dohodnout se na tomto směru," podotkl Veleba.
Šmakounem z vaječného bílku i výrobky z něj připravenými zaujal návštěvníky obchodní ředitel společnosti Protein Foods Vejprnice Jiří Plánička. Účast jeho firmy na výstavě ve společném stánku SZIF má, jak uvedl, dva cíle: "Prvním je průzkum německého trhu, jak německý spotřebitel reaguje na naše výrobky. Druhým je podívat se po distributorech nebo obchodních partnerech, s nimiž bychom mohli vstoupit na německý trh."
Možnost prezentovat výrobky v zahraničí za výhodných podmínek poskytnutých fondem ocenila i Petra Levinská, asistentka pro marketing a export z Polabské mlékárny: "Myslíme, že je to vhodná příležitost ukázat naše výrobky a rozšířit jejich prodej i povědomí lidí o nich a o naší firmě," konstatovala nad ochutnávkou pestré škály tvarohových produktů. Podpořit export do Německa je podle importního a exportního manažera Zdeňka Křenovského také záměrem společnosti Accom holding. Do její skupiny patří Bohušovická a Choceňská mlékárna.
Výhodnou účast ve společném stánku na velkém veletrhu, která slouží jako reklama, si pochvaloval i Pavel Liška ze společnosti Prostějovská starorežná. Firma vyváží do několika zemí a jakékoliv rozšíření možnosti exportu vítá. Z vystavovaných lihovin byl největší zájem o absint.
Díky fondu se na veletrh dostal se svým pivem Konrad i pivovar Hols, Vratislavice. "Chceme ukázat, že jsou tady i menší pivovary nejenom Plzeň," prohlásil jeho ředitel Petr Hostaš.
Pod značkou Klasa vystavovala i mlékárna Madeta. V její expozici byly hlavně různé druhy sýrů cottage i blaťácké zlato. "Snažíme se o to, aby to bylo něco odlišného, nepůjdeme sem s eidamem," poznamenala manažerka mlékárny pro export a import Miroslava Hubáčková.
Podle Jitky Rambouskové pověřené řízením oboru marketingu SZIF využilo letos možnost vystavovat ve společném stánku méně firem než loni. "Fond dělá čím dál více akcí, takže firmy si vyhodnotí, co je pro ně přínosem," vysvětlila. Na Grüne Woche měly firmy vystavující ve společném stánku pod značkou Klasa výstavní plochu zadarmo. Ostatní náklady — například ubytování a stravování svých lidí — si však hradily v plné výši.
Veletrh Grüne Woche (zelený týden) proběhl mezi 19. a 28. lednem. Zúčastnilo se jej 1601 vystavovatelů z 56 zemí světa a navštívilo jej kolem 400 000 lidí. Z vystavujících zemí mělo největší expozici Rusko.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2023 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down