Polský výrobce kečupu klamal spotřebitele o obsahu rajčat

V kečupu vyrobeném v Polsku byla jen polovina rajčat, která v něm podle informace na obale měla být. Zjistilo se to v laboratorní analýze Státní zemědělské a potravinářské inspekce. Šlo o privátní značku Benita z řetězce Kaufland, uvedl mluvčí inspekce Pavel Kopřiva.

Zatímco na obale se uvádělo, že na 100 gramů výrobku se použilo 140 gramů rajčat, ve skutečnosti jich výrobce použil jen 70 gramů. Šlo o výrobek Benita Ketchup mild s minimální trvanlivostí do 10. května 2018.

Spotřebitelé tak byli klamáni o obsahu složky, která se použila k výrobě potraviny, jde tak o falšování potravin, uvedl Kopřiva.

Inspekce proto s Kauflandem zahájí správní řízení o uložení pokuty, zároveň řetězci nařídil, aby stáhl z prodeje kečup ve všech svých prodejnách.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.