19.03.2007 | 02:03
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Popularita značky Klasa stále roste

Povědomí o značce Klasa, udělované kvalitním domácím potravinám, za poslední rok a půl podle průzkumů výrazně stouplo.Agroweb o tom Informoval státní zemědělský intervenční fond, který značku spravuje.

Větší známosti značky pomohla podle fondu komunikační kampaň zahájená zhruba v polovině roku 2005. Zatímco tehdy si Klasu spontánně vybavilo šest procent spotřebitelek ve věku od 20 do 55 let, na konci loňska to již bylo 59 procent. Začátkem února ji mohli spotřebitelé nalézt na obalech 1340 potravinářských výrobků od 191 producentů. Produkty přitom musí splnit požadovaná kriteria.
Klasa je nejvíce známá mezi spotřebitelkami s vysokoškolským vzděláním. "Lze konstatovat, že znalost značky je přímo úměrná úrovni vzdělání," uvedl fond. Reklamu na Klasu zaznamenaly podle průzkumu více než tři čtvrtiny hospodyněk. Zhruba 73 procent by jich uvítalo výraznější logo značky na obalech výrobků. Spotřebitelé si uvědomují potřebu označovat kvalitu zejména u mléka a mléčných výrobků, masa a masných výrobků a u mlýnských a pekárenských výrobků. Na 77 procent hospodyněk je přesvědčeno, že tuzemské potraviny jsou kvalitnější než zahraniční, plyne z průzkumu.
Stát předloni vydal na propagaci kvalitní domácí potravinářské produkce 169 milionů korun, loni 238 milionů korun a letos se počítá s 200 miliony korun. Peníze jdou z převážné části na podporu Klasy, ale také třeba na podporu potravinářů při účasti na zahraničních výstavách a veletrzích. Ministr zemědělství Petr Gandalovič nicméně nedávno uvedl, že je otázkou, do jaké míry se podaří Klasu udržet v nynější podobě. EU totiž tlačí na to, aby byl vypuštěn důraz na domácí původ propagovaných produktů. Potravináři žádají především jasný plán a strategii propagace, která jim má pomoci udržet pozice na domácím trhu v souboji se zahraniční konkurencí, pro níž padly bariéry po vstupu do EU.

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down