Potraviny přes internet nakupuje jen sedm procent uživatelů

Potraviny přes internet v České republice někdy nakupuje pouze sedm procent jeho uživatelů. Do budoucna by však o tuto službu mělo zájem dalších 34 procent lidí. Vyplývá to z průzkumu společnosti Incoma GfK, který zveřejnila společnost MasterCard. Konkurence na online trhu s potravinami v ČR rychle roste, loni na něj vstoupil například portál Rohlík.cz, vlastní e-shopy chystají i některé velké obchodní řetězce.

Přestože Češi nenakupují přes internet již jen zboží dlouhodobé spotřeby, zájem o ně není zatím příliš velký. Navzdory tomu, že 27 procent dotázaných možnost nechat si dovézt domů na internetu objednané potraviny má, využívá ji pouze sedm procent z nich. Dalších 34 procent by možnost uvítalo. Nejvíce nakupují potraviny přes internet obyvatelé hlavního města Prahy a Středočeského kraje. Průzkum byl realizován v listopadu 2014 na vzorku 1000 respondentů internetové populace.
Nový e-shop s potravinami připravuje například také skupina Rockaway podnikatele Jakuba Havrlanta. Povede ji dlouholetý šéf tuzemské pobočky řetězce Globus Petr Vyhnálek. Do pěti let chce obchod dosáhnout obratu v řádu miliard korun.
Na online trh s potravinami loni v září vstoupil také e-shop Rohlik.cz, za kterým stojí podnikatel Tomáš Čupr a investiční skupiny Miton a Enern. Podle Čupra by mohl do pěti let dosáhnout ročního obratu téměř deset miliard korun. Prodeji potravin přes internet nyní dominuje Služba Potraviny online řetězce Tesco, e-shop má 165 000 registrovaných zákazníků. Vlastní e-shopy chystají také Billa či Kaufland.
Obrat prodeje potravin na internetu (bez alkoholu) byl podle Asociace pro elektronickou komerci loni zhruba miliarda korun ročně.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down