Značku Klasa v rámci programu na podporu domácích potravin dosud získalo 439 výrobků od 83 firem. Pro udělování této značky jsou připravena nová a přísnější pravidla, informovala mluvčí Státního zemědělského intervenčního fondu Jitka Sluková.
Není pravidlem, že každý z přihlášených výrobků je vždy oceněn, upozorňuje Sluková. Při posledním výběru neuspělo osm produktů. Do výběru nebudou příště zařazovány výrobky, které obsahují strojově oddělované maso, potraviny s nízkou trvanlivostí či produkty, které vznikly pouhým dělením jinak nezpracované suroviny bez vyšší přidané hodnoty. Pro udělení známky jsou citlivou komoditou alkoholy, proto se posuzují individuálně,vysvětlila Sluková.
Klasa je součástí programu na podporu domácích potravin, na který by mělo jít až dvě stě milionů korun během zhruba jednoho roku. Část z těchto peněz má směřovat na propagaci značky. Marketingová podpora potravin, které se věnuje zvláštní odbor SZIF, má zahrnovat také propagační a reklamní kampaně vybraných komodit, veletrhy, zahraniční expozice, katalogy výrobků či obchodní podporu.