26.02.2015 | 05:02
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Přes internet by se mohlo prodávat až deset procent potravin

Přes internet by se v Česku mohlo prodávat až deset procent potravin, řekl největší akcionář e-shopu s potravinami Rohlik.cz Tomáš Čupr. Firma, která letos plánuje obrat 400 milionů korun, na jaře rozšíří rozvoz do Brna. "Ve Velké Británii se on-line prodej potravin propracoval k aktuálnímu desetiprocentnímu podílu na celém retailu a já nevidím důvod, proč by tomu nemělo být i v Česku," tvrdí Čupr. Potenciál celého on-line trhu s potravinami odhaduje na více než 50 miliard korun v horizontu deseti až 15 let.

Farmářské potraviny se na celkových prodejích e-shopu podílejí z 15 procent a jejich podíl roste. V případě masa, vajec, šunky, mléka a másla již dává většina kupujících přednost produktům od farmářů před těmi konvenčními.  Rohlik.cz nyní postupně rozšiřuje zóny rozvozu v Praze. "Chtěli bychom na území Prahy otevřít další dvě distribuční centra, která by pomohla pokrýt právě okraje Prahy a částečně i Středočeský kraj. Mělo by se tak stát během několika měsíců," uvedl Čupr. První město, kam chce Rohlik.cz z Prahy rozšířit, bude na jaře Brno. Rozšíření služby do dalších měst bude obchod plánovat až po rozšíření pražských rozvozů a rozjezdu v Brně. Alespoň jeden farmářský produkt si dají do košíku téměř tři čtvrtiny zákazníků Rohlik.cz. "Sekci farmářských potravin jsme stavěli jako oddělení pro náročnější zákazníky, kterým záleží na původu a kvalitě potravin. Ukazuje se ale, že farmářské potraviny nejsou okrajovou záležitostí, právě naopak," dodal Čupr.
Farmářské maso se na celkových prodejích masa na Rohlik.cz podílí z 65 procent. Konvenční maso kupuje třetina zákazníků, a to i přesto, že v průměru stojí o 20 až 30 procent méně. "Vypadá to, že v Česku už existuje silná skupina zákazníků, kterým nevadí za kvalitu připlácet," uvedl Čupr.
Rohlik.cz nabízí přes 5000 položek. Letos počítá s obratem 400 milionů korun, v roce 2016 by měl dosáhnout více než miliardy korun. Konkurence na on-line trhu s potravinami v Česku postupně roste. Svůj internetový obchod jako první zprovoznil obchodní řetězec Tesco. Nový e-shop s potravinami Kolonial.cz plánuje v letošním prvním pololetí spustit investiční skupina Rockaway. Češi loni na internetu utratili za potraviny tři miliardy korun, což je zatím zlomek jejich celkových výdajů za tuto kategorii rychloobrátkového zboží, vyplývá z údajů společnosti Incoma GfK.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down