31.01.2014 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Prodej Plzeňského Prazdroje loni klesl o dvě procenta

Plzeňský Prazdroj prodal loni v České republice a zhruba na padesáti zahraničních trzích téměř 9,7 milionu hektolitrů piva. Meziročně jde o dvouprocentní pokles. Největší český pivovar ale loni zaznamenal historicky rekordní export, a to 1,114 milionu hektolitrů piva, což je meziročně o pět procent více. Informoval o tom generální ředitel Paolo Lanzarotti.

Konkrétní prodej piva na domácím trhu pivovarská skupina neuvedla, předloni to bylo 6,8 milionu hektolitrů. V celkových loňských prodejích 9,7 milionu hektolitrů je zahrnutá také licenční výroba piva v zahraničí, která se v minulých letech pohybovala kolem dvou milionů hektolitrů piva ročně.
V ČR se podle ředitele dařilo prémiovým značkám, hlavně Pilsner Urquell, které celkově vzrostly meziročně o jedno procento. Díky pokračujícímu trendu zdravého životního stylu rostl také zájem o nealkoholické pivo Birell, které už se na celkové produkci pivovaru podílelo téměř pěti procenty. Podle Lanzarottiho by se měl trh nealkoholického piva v příštích deseti letech až zdvojnásobit. Úspěšně si vedla také novinka Kingswood Cider, částečně zkvašený jablečný mošt.
Celková loňská výroba piva v ČR by měla být podle odhadů pivovarských odborníků meziročně  zhruba o dvě procenta nižší. Za tři loňská čtvrtletí navařily pivovary podle odhadů jejich svazu o téměř tři procenta méně piva než ve stejném období předloňského roku. Podle Prazdroje prodej negativně ovlivnily hlavně studené jarní měsíce a červnové povodně. Jak uvedla mluvčí pivovaru Kateřina Krásová, k oživení došlo během posledních měsíců roku a prosinec se zapsal do historie rekordním objemem prodeje piva Pilsner Urquell. Navzdory mírnému poklesu celého pivního trhu dokázal Prazdroj posílit prodej prémiových značek o jedno procento.
V exportu se tradičně dařilo značce Pilsner Urquell, která loni meziročně posílila o více než čtyři procenta. Výrazně si polepšila například na asijských trzích, ale také ve Velké Británii, v Itálii, Finsku, Bělorusku, Bulharsku, v Černé Hoře i na Slovensku. V zahraničí se podle Krásové "výborně daří" také Velkopopovickému Kozlu, který se prodává už ve 30 zemích a meziročně vzrostl o šest procent.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down