Prodej šampaňského loni klesl o 9,2 procenta

Dodávky francouzského šampaňského v loňském roce klesly o 9,2 procenta na 271,4 milionu lahví. Ekonomická a politická nejistota zasáhla zájem spotřebitelů o šumivé víno na důležitých trzích, jako Francie a Spojené státy. Oznámilo to podle agentury Reuters sdružení výrobců Comité Champagne.

Šampaňské je barometrem spotřebitelských nálad

V samotné Francii se prodej snížil o 7,2 procenta na 118,2 milionu lahví. Vývoz šampaňského pak klesl o 10,8 procenta na 153,2 milionu lahví. Na celkovém prodeji tak měl vývoz podíl 56,4 procenta. „Šampaňské je skutečným barometrem spotřebitelských nálad,“ uvedl viceprezident sdružení Maxime Toubart. „Vzhledem k inflaci, konfliktům po celém světě, ekonomické nejistotě a politickému vyčkávání na některých z největších trhů se šampaňským, jako Francie nebo USA, není čas na oslavy,“ dodal. Šampaňské se může pěstovat pouze v určitých oblastech Francie. Přibližně 34 000 hektarů vinic se nachází v Champagne, severovýchodně od Paříže. Zpracování hroznů je přísně regulováno, například se smí sklízet pouze ručně. V červenci sdružení uvedlo, že na úrodu v roce 2024 bude mít negativní dopad špatné počasí na počátku roku, včetně mrazů a vlhka, které zvýšilo napadení vinic plísněmi. Na rozdíl od produkce jiných vín se většina šampaňského vyrábí jako "non-vintage", což znamená, že obsahuje směs vín z několika různých ročníků. Zásoby se doplňují v dobrých letech, což pomáhá vinařům v letech, kdy je úroda slabší.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down