Produkce nealkoholického piva v České republice dál výrazně roste. Za letošní první čtvrtletí výroba dosáhla 78 tisíc hektolitrů, což je meziročně o 70 procent více. Vyplývá to z údajů Českého svazu pivovarů a sladoven.
Poptávka roste také po čepovaném pivu s minimálním obsahem alkoholu a okruh pivovarů, které nealko pivo nabízejí se rozšiřuje. Nyní je podle dostupných údajů v nabídce 21 značek, z toho dvě z dovozu. Před deseti lety to bylo devět značek.
Největší podíl na trhu, zhruba dvoutřetinový, drží Radegast Birell z produkce Plzeňského Prazdroje. Za 12 měsíců od loňského března do letošního dubna jeho odbyt stoupl o 48 procent.
Vzestup zájmu českých konzumentů odborníci připisují zejména změnám životního stylu, propagaci zdravé životosprávy, rostoucímu automobilismu i přísnějším postihům neukázněných řidičů v bodovém systému.