Reklamu na veterinární přípravky patrně čeká zákonná regulace

Regulaci reklamy na veterinární přípravky přináší novela, kterou podpořila Sněmovna. Předloha také uloží povinnost vedení záznamů o lécích i těm podnikatelům, kteří chovají zvířata nikoliv pro potravinářské zpracování. Zavede rovněž sběr dat o veterinárních antibiotikách v jednom systému.

K použití přípravků například s látkou s hormonálními účinky nebo látkami potlačujícími činnost štítné žlázy si veterináři podle předlohy budou muset vyžádat souhlas chovatele zvířete. Novelu, kterou Sněmovna nestihla projednat v minulém volebním období a vláda ji proto předložila znovu, nyní posoudí zemědělský výbor.
Reklama, která se týká medikovaných krmiv, bude moci mířit podle předlohy pouze na veterináře. Cílem je podle zdůvodnění zabránit tomu, aby ovlivňovala laiky, kteří by pak mohli používat tyto léčivé přípravky nesprávně či v nadměrném množství a ohrozit tím veřejné zdraví, zdraví zvířat nebo životní prostředí.
Státní veterinární ústav vybuduje podle novely systém s informacemi o používání veterinárních léčiv. Údaje v něm bude uchovávat deset let, některá z nich budou dál sloužit ke statistickým účelům.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down