Obchodní řetězce testují, čím nahradit igelitové sáčky používané při nákupu pečiva či zeleniny. Například v Itálii tyto neekologické sáčky od začátku roku musely řetězce nahradit biologicky rozložitelnými sáčky, za které se ale platí. Část obchodníků se také snaží omezit podíl igelitů a plastů v obalech produktů vlastních značek.
V České republice začal v návaznosti na předpisy EU platit zákaz bezplatného výdeje plastových tašek 1. ledna. Tenkých igelitových sáčků se ale změna nedotkla. Zdarma tak zůstaly pytlíky s tloušťkou pod 15 mikronů. Ty ale znečišťují životní prostředí více než tašky. V Evropě se jich ročně podle odhadů použije na 100 miliard.
Společnost Ahold, která v ČR provozuje prodejny Albert, v zahraničí testuje sáčky pro opakované použití. Výsledky nyní vyhodnocuje. V prodejnách Albert v oddělení ovoce a zeleniny záleží pouze na nakupujících, zda sáčky u druhů, které to z hygienických či manipulačních důvodů nutně nevyžadují, využijí, uvedla mluvčí Barbora Vanko.
Také Tesco nabízí jako alternativu v případě pečiva papírové pytlíky. Snížit by se mělo množství obalů u jednotlivých výrobků, měla by se zvýšit recyklovatelnost obalů a změnit materiál obalů, aby se snížil dopad na životní prostředí, řekl šéf řetězce Matt Simister.
V České republice Lidl loni v březnu přestal igelitové tašky nabízet. Důvodem, proč se k tomuto kroku rozhodli, byla stále větší spotřeba igelitových tašek. Jen v jejich prodejnách jich za rok 2016 prodali více než 27 milionů kusů, řekla Holá.
Hypermarkety Globus nabízí tašky, které jsou stoprocentně biologicky rozložitelné. Po třech letech tak z nich zůstane jen voda, oxid uhličitý a biomasa. Firma snižuje i obsah plastů v obalech.*