Řetězci farmářských prodejen se vloni dařilo

Česká společnost Sklizeno, které si vzala za cíl přinést do českých domácností kvalitní jídlo za dostupné ceny, dosáhla v loňském roce celkových tržeb ve výši 705 milionů korun. Růst společnost zaznamenala především v gastronomických částech prodejen a ve velkoobchodě. Uvedla to Adéla Flejšarová z PR oddělení společnosti s tím, že dalších 205 milionů korun vydělali výrobci, ve kterých má Sklizeno majetkový podíl prostřednictvím svého investičního centra.

Největším dílem, zhruba polovinou, se na obratu společnosti podílí jeho prodejny. V těch se letos dařilo především gastro sekcím – bistrům, restauracím apod. Třetinu obratu pak díky skokovému rozvoji generují velkoobchodní spolupráce a online B2B eshop pro obchody se zdravou výživou. „V oblasti velkoobchodu jsme vyrostli o více než 50 procent na 230 milionů korun, a to jsme teprve na počátku potenciálu. Ještě vyššího procentního růstu jsme dosáhli oblasti cateringu a zavážení našeho čerstvého sortimentu a bio ovoce a zeleniny do firem. Nejvíce sil ale letos napneme do stávajících prodejen, protože hlavní cíl roku 2019 je zvýšit jejich obraty o 15 procent,” představuje strategii Sklizeno ředitel Petr Borkovec.

Sklizeno v roce 2018 představilo také své investiční centrum, ve kterém od jeho založení investovalo do pěti českých výrobců v celkové hodnotě 42 milionů korun. „Díky nim má Sklizeno mimo jiné vlastní vejce z volného chovu, kvalitní drůbeží maso, bezlepkové pečivo nebo třeba veganské sýry. Společnosti, ve kterých má prostřednictvím investičního centra Sklizeno podíl, dosáhly tržeb 205 milionů. V roce 2019 plánuje Sklizeno investovat dalších až 70 milionů korun do nových výrobců a stávajícím pomoci především s odbytem produktů, marketingem a logistikou,“ uvedla Flejšarová.

V letošním roce se hodlá společnost soustředit především na rozšiřování sortimentu a produktů vlastní výroby a také na rozšíření Sklizeno do regionů prostřednictvím strategických spoluprací a shop-in-shopů.

Jedním z velkých kroků bude podle Flejšarové také otevření nového velkoformátového konceptu, kde chce Sklizeno nabídnout veškeré své služby na jediném místě – prodejnu, poctivou pekárnu, restauraci, bistro a další po vzoru Wholefoods. Pro ten aktuálně hledá vhodný prostor, případně partnera.

V letošním roce by se také do kancelářských prostor měly rozšířit Freshpointy, samoobslužné lednice, které jsou alternativou k nezdravým automatům a firemním kantýnám. Těch by společnost Sklizeno chtěla po Praze umístit do konce roku více než padesát.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *