Tento týden vyšel již 11. ročník publikace Ročenka českého a slovenského obchodu. Publikace je analytickým materiálem, odpovídajícím vysokým mezinárodním standardům. Podává svědectví o vývoji a současném stavu segmentu obchodu a jeho dodavatelů v obou republikách. Dokumentuje vývoj potravinářského i nepotravinářského obchodu v ČR a SR, postavení obchodníků v náročném konkurenčním prostředí a nejnovější evropské vývojové trendy. Obsahuje řadu analytických údajů a profily nejdůležitějších obchodních společností a dodavatelů rychloobrátkového zboží na českém a slovenském trhu.
Ročenka českého a slovenského obchodu 2008 je dvojjazyčná, respektive trojjazyčná. Jak české, tak slovenské texty najde čtenář také v angličtině.
Kniha obsahuje v přehledném řazení informace členěné do jednotlivých kapitol, které zahrnují rozbor makroekonomického prostředí, informace o regionální struktuře obchodu, vývoji moderních obchodních formátů, hlavních nákupních místech potravin aj. Součástí publikace je nejen Top 50 přehledová tabulka obchodníků, ale také strukturálně členěné tabulky Top 10 či informace o budoucnosti obchodu.
Součástí publikace jsou rovněž profily největších obchodních společností v ČR a SR a obchodních aliancí.
Stejně jako kapitoly publikace věnované sféře obchodu, přináší také část zabývající se dodavateli rychloobrátkového zboží p přehled největších firem na českém a slovenském trhu, včetně analytických komentářů.
Publikace by se měla stát nezbytným pomocníkem všech, kteří chtějí lépe pochopit situaci na českém a slovenském trhu. Využijí ji dodavatelé pro vyhledávání obchodních partnerů, obchodníci při sledování konkurence, stejně jako školy, agentury a další tuzemské i zahraniční instituce zabývající se problematikou obchodu v České a Slovenské republice.
Ročenka českého a slovenského obchodu je projektem časopisu Moderní obchod, společnosti INCOMA Research a agentury TERNO Bratislava. Na části publikace se podílela rovněž agentura Sapiens.