Zájem o německé potraviny v České republice v poslední době roste. Podle obchodníků poptávku podpořila i medializace kauzy dvojí kvality potravin mezi východní a západní Evropou. Přibývá i obchodů, které německé potraviny či drogerii dovážejí. Import potravin z Německa se letos do srpna zvýšil meziročně o 9,3 procenta na 21,2 miliardy korun.
Někteří obchodníci jako například Rohlik.cz či Košík.cz již zřídily na svých webech samostatnou kategorii pro potraviny z Německa. "Největší nárůst zájmu zákazníků registrujeme u drogerie, mléčných výrobků a uzenin. Jde o desítky procent od chvíle, kdy jsme tyto výrobky výrazně označili jako ty s německým původem. Zde se chystáme sortiment průběžně rozšiřovat," uvedla mluvčí Rohlik.cz Michala Gregorová. Podle provozního ředitele e-shopu Košík.cz Jakuba Šulty se německé potraviny staly hitem ihned po zařazení do nabídky. "Sousloví 'německá kvalita' obecně rezonuje, takže spotřebitel u nás nemá problém nakoupit i produkty, se kterými zatím nemůže mít přímou zkušenost. Obecně platí, že potravina nebo drogerie z Německa se objevuje v každém čtvrtém až pátém košíku," uvedl Šulta. Košík.cz zařadil do sortimentu německé zboží kvůli žádostem zákazníků. "Jezdit za hranice již dnes není tak výhodné jako v minulosti, zároveň stále méně rodin chce obětovat několik hodin jen kvůli nákupu," dodal Šulta. "Potraviny a výrobky vyrobené v Německu se u zákazníků obecně těší dobré pověsti. Zvýšený zájem konkrétně o výrobky z této země však nezaznamenáváme," uvedla naproti tomu Zuzana Holá z diskontů Lidl.*