22.07.2009 | 07:07
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Rozhodnutí bude jedno

Jednotná platba na plochu (SAPS) sice bude zemědělcům vyplácena ve dvou platbách, rozhodnutí ale bude Státní zemědělský intervenční fond vydávat jediné. Agrowebu to potvrdil to tiskový mluvčí SZIF Vladimír Voráček

Žadatelům o nejrozšířenější plošnou podporu (SAPS) budou v letošním roce vydávána rozhodnutí o poskytnutí dotace po dokončení kontrol způsobilosti a stanovení sazby SAPS tak, aby výplaty záloh ve výši do 70 procent celkové přiznané částky probíhaly již po 16. říjnu 2009 s tím, že doplatek 30 procent bude proveden v řádném termínu výplat SAPS, to je po 1. prosinci 2009, konstatoval. Zvolené řešení podle něj umožňuje SZIF postupovat tak, že bude zhruba od 10. října 2009 vydávat jedno jediné rozhodnutí, na jehož základě budou konkrétnímu žadateli prováděny dvě platby, to je výplata záloh po 16.říjnu a následný doplatek automaticky po 1. prosinci 2009. Tímto způsobem nedojde k řádovému nárůstu agendy v množství vydaných rozhodnutí na jednotlivých regionálních odborech SZIF. Do konce roku bude vydáno zhruba 41 900 rozhodnutí v rámci opatření SAPS, top-up a LFA v celkové výši přibližně 19,25 miliardy korun. To je o zhruba 13 300 vydaných rozhodnutí více a o asi 4,4 miliardy korun více než v roce 2008.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.