Se Státním zemědělským intervenčním fondem jsou lidé spokojeni

Celkem 95,5 procenta respondentů je spokojeno se službami Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF) při podávání žádostí a přes 96 procent považuje informace publikované na webových stránkách fondu a Ministerstva zemědělství za dostatečné. Vyplývá to z šetření fondu týkajícího se příjmu Jednotné žádosti 2018. Informovala o tom tisková mluvčí SZIF Vladimíra Nováková s tím, že z porovnání stejných odpovědí v anketě z roku 2015 vyplývá, že míra spokojenosti má stoupající tendenci.

Další otázky se týkaly spokojenosti s aplikacemi, které k žádosti respondenti používají, a to registr zvířat IZR a půdní registr LPIS. Spokojenost s oběma registry a jejich uživatelským prostředím je téměř vyrovnaná a zároveň je zde prostor ke zlepšení. Spokojenost potvrdilo necelých 60 procent, velmi spokojena je přibližně čtvrtina dotazovaných.

Přestože informace k příjmu žádostí hodnotí dotazovaní jako dostatečné, dvě třetiny uvedly, že k podání žádosti využívá služeb pracovníků okresních pracovišť SZIF – Oddělení příjmu žádostí a LPIS. Respondenti si s aplikacemi dokážou poradit sami, ale k finálnímu vyplnění žádosti a její kontrole žádají o pomoc pracovníky SZIF. Nejčastěji to bývá proto, aby předešli zbytečným chybám. Přibližně třetina žadatelů si s pomocnými aplikacemi k přípravě dotačních žádostí poradila sama, pouze 31 dotazovaných uvedlo, že využilo služeb poradenské firmy. Někteří žadatelé konstatovali, že jsou aplikace příliš složité, a uvedli i konkrétní chybu či návrhy na zlepšení. Spokojenost vyjádřili respondenti podle Novákové i s pracovníky fondu.

Šetření probíhalo od 5. června do 16. července. Bylo osloveno 20 226 žadatelů, vyplněné dotazníky zaslalo zpět 1251 respondentů.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *