07.02.2007 | 01:02
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Spotřeba potravin se značkou Klasa stoupá

Díky značce Klasa roste důvěra v české potraviny a jejich spotřeba stoupá. To jsou závěry z průzkumu, který na sklonku loňského roku zadal Státní zemědělský intervenční fond, jež značku Klasa spravuje, uvedl Vilém Frček z tiskového oddělení SZIF.

Znalost značky Klasa rok od roku stoupá, řekl Frček. Zatímco v polovině roku 2005 si ji spontánně vybavilo pouze 6 % spotřebitelek, na konci roku 2005 to bylo již 36 % a na konci loňského roku 59 % spotřebitelek ve věku od 20 do 55 let. Podpořená znalost značky Klasa vzrostla až na 81 % proti 17 % z poloviny roku 2005.
Jak frček dále informoval, značka je nejvíce známá mezi spotřebitelkami s vysokoškolským vzděláním (73 %), její znalost je přímo úměrná úrovni vzdělání. Značka Klasa se s podpořenou znalostí 81 % stala nejznámější značkou pro ocenění tuzemské kvality, 65 % respondentů uvádělo také značku Bio a 47 % značku Czech Made.
Rostoucí znalost značky Klasa souvisí podle Frčka s masivní komunikační kampaní, uvedl Frček. Více než tři čtvrtiny spotřebitelek podle něj zaznamenaly reklamu pro značku Klasa. Reklama podle nich působí důvěryhodně, dokáže upoutat pozornost, je srozumitelná a podněcuje zájem vyzkoušet nové výrobky oceněné tímto certifikátem.
Spotřebitelé si podle Frčka uvědomují potřebu označovat kvalitu zejména u mléka a mléčných výrobků (88 %), masa a masných výrobků (79 %) a u mlýnských a pekárenských výrobků (67 %). Při nákupu potravin dává 69 % spotřebitelek přednost právě výrobkům oceněných národní značkou kvality Klasa. 78 % spotřebitelek v průzkumu uvedlo, že kupuje potraviny, které pochází od českých výrobců potravin. 59 % spotřebitelek rovněž přiznalo, že nyní kupuje více českých potravin než před rokem. 51 % se domnívá, že začalo preferovat české potraviny díky značce Klasa.
Drtivá většina spotřebitelek (93 %) je s kvalitou českých potravin spokojena. 82 % se domnívá, že kvalita českých potravin se za posledních pět let zlepšila a 77 % spotřebitelek je přesvědčeno, že tuzemské potraviny jsou kvalitnější než zahraniční. 73 % spotřebitelek by rovněž uvítalo výraznější logo značky Klasa na obalech výrobků.
Díky značce se více než polovina spotřebitelů začala zajímat o kvalitu českých potravin, poukázal Frček Celkem 85 % spotřebitelek kupuje potraviny se značkou Klasa, aby mělo záruku kvalitního potravinářského výrobku. Tři čtvrtiny spotřebitelů chtějí koupí výrobků se značkou podpořit český potravinářský průmysl. Pro více než polovinu respondentů výzkumu je koupě výrobků s touto značkou výrazem vlastenectví.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down