16.07.2007 | 10:07
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Stock Plzeň v prvním pololetí zvýšil prodej

Božkov, která je největším výrobcem lihovin v České republice, prodala v prvním pololetí 10,97 milionu litrů lihovin, což představuje oproti stejnému období loňského roku růst o 13,3 procenta. Ještě výrazněji rostl v lednu až červnu export společnosti, který se zvýšil o více než 30 procent. Agroweb o tom informoval Jiří Janoušek z agentura 4Jan, které Stock mediálně zastupuje.

„Pozitivní je, že růst se netýká jen několika málo produktů, ale daří se nám zvyšovat odbyt u většiny značek, které máme v portfoliu,“ uvedl generální ředitel Stocku Plzeň – Božkov Martin Petrášek. Podle něho svědčí posilování odbytu nejen o dobré práci celé firmy, ale také o tom, že se státu daří nadále potlačovat trh s nelegálními lihovinami. „Spotřeba lihovin jako celek stále klesá, což potvrzují i nedávno zveřejněné údaje Českého statistického úřadu,“ dodal Martin Petrášek.
V roce 2005 vykázal Stock Plzeň meziroční růst prodejů o více než 11 procent a v loňském roce celkový prodej firmy posílil o dalších 6,4 procenta na 24,65 milionu litrů. Pokud by Stock Plzeň stejnou dynamiku prodejů udržel i ve druhém pololetí, mohl by na konci roku atakovat hranici 26 milionů litrů lihovin. Ta představuje dosud historicky nejvyšší objem lihovin, který kdy dokázala jedna společnost v České republice prodat. V letech 2001-2003 této laťky dosahoval právě Stock Plzeň. Pak však došlo k výraznému snížení poptávky po legálních produktech, když stát podstatně navýšil sazbu spotřební daně z potravinářského lihu.
Z hlediska absolutního objemu jsou nejprodávanějšími produkty Stocku Plzeň - Božkov vlajkové značky Fernet Stock a Fernet Stock Citrus a dále Božkov Tuzemský a Božkov Vodka. Prodeje fernetů se za prvních šest měsíců meziročně zvýšily o 8,4 procenta. Mimořádně se daří rovněž lihovinám z produktové řady Božkov, do níž patří i Božkov Tuzemský a Božkov Vodka. Odbyt řady Božkov za první pololetí vzrostl o 18 procent, přičemž Božkov Vodka, Božkov Peprmint či Božkov Griotte vykázaly dokonce zvýšení prodejů o zhruba 40 procent.
K vynikajícím výsledkům přispívají také nové produkty, které se v portfoliu Stocku Plzeň od počátku roku objevily – Slivovice Stock Excellent Zlatá, Polární jahody či distribuční značky Tequila Sombrero Negro a rum Flor de Caña. Ještě v letošním roce přitom společnost plánuje uvést na trh nejméně dvě další zcela nové značky. Současné portfolio Stocku Plzeň zahrnuje více než 40 vlastních a distribučních značek. Celkový tržní podíl společnosti se pohybuje kolem 35 procent, přičemž Stock Plzeň je vedoucí firmou všech rozhodujících segmentů českého trhu – vodek (značky Božkov Vodka a Vodka Amundsen), hořkých a bylinných lihovin (značky Fernet Stock, Fernet Stock Citrus, Magister), tuzemáků (značka Božkov Tuzemský) i likérů (například značky Božkov Peprmint, Božkov Griotte či Božkov Vaječný likér).
Klíčovým exportním teritoriem Stocku Plzeň je Slovensko. Prodeje na Slovensku v prvním pololetí roku dosáhly 1,2 milionu litrů, což představuje zvýšení oproti stejnému loňskému období o téměř 31 procent.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down