Stanovení cenového stropu na vybrané potraviny velkými obchodními řetězci na Slovensku spotřebitelům v současné době k výhodnějším nákupům příliš nepomůže. Některé z těchto produktů lze totiž běžně koupit levněji, informují slovenská média. Krok maloobchodu kritizovali potravináři i opoziční politici. Ministr zemědělství Samuel Vlčan, který se jednání ohledně zavedení maximálních cen dříve zúčastnil, naopak odmítl výtky, že projekt je pouze marketingovým tahem řetězců.
Zástupci osmi největších obchodních sítí minulý týden ohlásili, že na tři měsíce zavedou cenový strop na některé potraviny. Seznam těchto výrobků a jejich maximální ceny stanovily samotné řetězce. Právě zdražování potravin na Slovensku značně přispělo ke zrychlení tempa inflace na dlouhodobá maxima.
Podle televize Markíza jsou například zastropované ceny másla, slunečnicového oleje, mléka či jogurtů ovšem nadhodnocené a ve skutečnosti lze tyto produkty nyní běžně koupit levněji.
Zástupci slovenských potravinářů si stěžovali, že o iniciativě maloobchodu s nimi nikdo nejednal a že někteří výrobci zaznamenali tlak obchodníků na snížení odbytových cen některých druhů potravin. Opozice označila projekt za populistické opatření vlády či za marketingový tah maloobchodu, který podle ní nezavedl cenový strop na výrobky, které budou v příštím období patrně zdražovat.*