16.02.2015 | 01:02
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Supermarkety nabízejí lokální produkty

Speciální regionální regály s lokálními potravinami zavádí od letošního února ve svých supermarketech maloobchodní řetězec BILLA ČR. Celý projekt odstartoval počátkem února v Jihočeském kraji a do konce roku 2016 pak mají prodejny s regionálním sortimentem pokrýt celou republiku. Na tiskové konferenci v Českých Budějovicích to uvedl generální ředitel společnosti Jaroslaw Szczypka s tím, že na výběru regionálních dodavatelů se podílely i Agrární komora ČR a Potravinářská komora ČR, které na tiskové konferenci zastupoval jejich prezident Miroslav Toman.

Podle ředitele řetězce měly regionální potraviny, zejména pečivo či nápoje, své zastoupení ve všech jeho prodejnách již dříve. „Již nyní tvoří české potraviny 70 procent našeho sortimentu. Rádi bychom tento podíl navýšili na celých 75 procent. Rozšíření nabídky o lokální produkty je dalším logickým krokem v naší dlouhodobé snaze o podporu české ekonomiky i snížení dopadů složitých dodavatelských procesů na životní prostředí,‟ řekl Szczypka s tím, že nejsilnější potenciál pro místní produkty vidí v čerstvých výrobcích.

„Spolupráce agrární komory a Billy je založena na oboustranném zájmu na propagaci tuzemských potravin a jejich prodeji v supermarketech. Jihočeský kraj je tradičním výrobcem potravin, a to nejen mléčných, ale i masných a dalších krajových specialit, nehledě na to, že značka zdejších kvalitních regionálních potravin Chutná hezky, jihočesky je asi nejznámější regionální značkou v České republice,“ řekl prezident komory.

„Jsme velmi rádi, že Billa podporuje české potraviny nejenom verbálně, jak to dělá mnoho politiků a obchodníků, ale realizuje to v praxi,“ řekl Toman s tím, že Billa patří k těm, kteří prodávají největší množství potravin domácí provenience od tuzemských producentů a neschovávají se za dodavatele se sídlem v ČR, kteří prodávají potraviny ze zahraničí.

 

Nejprve na jihu Čech

Poprvé mohou v Bille nakoupit lokální potraviny ve speciálních regálech zákazníci v Jihočeském kraji. Z nedávného průzkumu, který pro společnost Billa provedla agentura Datank, totiž vyplývá, že zdejší lidé v nejvyšší míře preferují domácí potraviny a mají velký zájem o informace o jejich složení. „Regionální regály tak podle obchodníků představují unikátní způsob, jak uspokojit obě tyto potřeby a zachovat přitom zákaznický komfort, kdy lze pořídit celý nákup pod jednou střechou,“ uvedl generální ředitel.

Regionální regál tak najde své místo celkem v jedenácti jihočeských prodejnách řetězce. Bude jím vybaveno pět prodejen v Českých Budějovicích, po dvou prodejnách v Táboře a Strakonicích a další pak v Milevsku a Týně nad Vltavou.

Podle vedoucí projektu Daniely Földeši jde o klasický čelní regál o šíři jednoho metru a výšky necelých dvou metrů, který použitými materiály evokuje český venkov a je doplněn o výrazný propagační prvek - nepřehlédnutelné čelo s motivy české krajiny. Zde na zákazníky čeká bohatý sortiment zahrnující džemy, čaje, sušenky a cukrovinky, medy, šťávy, sirupy, mošty, lihoviny, sušené maso a houby. Rozmanitá bude rovněž nabídka pečiva, piva a masných výrobků od zdejších výrobců a také škála tradičních mléčných výrobků.

„Výrobky od lokálních pekařů budou umístěny ve speciálně označených koších a ostatní výrobky jako mléčné, maso, uzeniny či nápoje budou lákat zákazníky k nákupu pomocí tzv. stopperu, tedy úzkého pruhu papíru umístěného svisle na regálu, takže nakupující vždy spolehlivě pozná, že si vybral produkt z vlastního regionu,“ uvedla Földeši.

Zavádění regionálních výrobků do prodejen řetězce bude podle jejích slov probíhat ve třech vlnách. Letos vybaví Billa regionálními regály vybrané prodejny v Čechách, moravské prodejny budou následovat v druhé vlně v průběhu roku 2016. „Praha si bude muset na zařazení do projektu počkat na závěr roku 2016, zato se však dočká výběru toho nejlepšího regionálního zboží z celé republiky,“ řekla Földeši.

Prodej lokálních výrobků by měl být podpořen letákem, který bude dodáván přímo do schránek zákazníků a upozorní je speciálně na nabídku regionálních potravin v místních prodejnách řetězce. Jak pro náš týdeník řekl obchodní ředitel supermarketů Billa Petr Dupal, společnost hodlá časem připravit na podporu lokálních výrobků kromě rozhlasových také televizní reklamní spoty pro regionální televize.

Billa ČR je součástí REWE International AG. Na českém trhu působí od roku 1990. S obratem ve výši 22,6 mld. Kč, více než dvěma sty filiálek a necelými šesti tisíci zaměstnanci je podle Szczypky lídrem na trhu supermarketů a ročně její prodejny navštíví kolem 120 milionů zákazníků.*

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2022 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down