Mladých vín nesoucích značku Svatomartinské, bude letos na trhu nejméně o 25 procent méně než v uplynulých letech. Důvodem je nejistý odbyt vína vzhledem k pandemii koronaviru. V tiskové zprávě o tom informoval Vinařský fond, který ochrannou známku přiděluje. Každý rok obvykle putuje na trh okolo dvou milionů lahví.
Už nyní je téměř jisté, že po 11. listopadu nebude možné pořádat hromadné akce pro více lidí, košty, ochutnávky ani slavnosti. Pro řadu vinařů zaměřených na gastronomii je největší hrozbou to, že zůstanou i nadále uzavřené restaurace. "Martinská vína sice letos dělat budeme, ale ve srovnání s minulostí maximálně čtvrtinové množství. Naštěstí máme hodně koncových zákazníků, kteří o něj budou mít zájem. Ale víc ho připravovat nebudeme, bez slavností a otevřených restaurací to pro nás nemá smysl," řekl vinař Jiří Maděřič z Moravského Žižkova. Odbyt pro Svatomartinské tak budou mít zajištěný zejména ta vinařství, která svá vína dodávají do obchodních řetězců. Vinařský fond vyzývá všechny milovníky vína, aby si Svatomartinské dopřáli i bez velkých slavností. Sklizeň hroznů určených na Svatomartinské víno začala už v polovině září, letošní sklizeň se vrátila k tradičním termínům, ve srovnání s minulými teplými roky je tak o dva až tři týdny opožděná. "Lze předpokládat, že letošní svatomartinská vína budou velmi aromatická, lehčího ovocného charakteru s alkoholem do 12,5 procenta. Budou vynikat svojí svěžestí, díky pikantním kyselinkám, což je velmi žádoucí hlavně u odrůd jako je Muškát moravský, Müller Thurgau a Veltlínské červené rané, které právě v horkých letech kyselinku příliš nemají," očekává hlavní sommelier Národního vinařského centra Marek Babisz.*
This is worth it to read for everyone. Thank you for sharing good ideas to all your readers and continue inspiring us!
Nashville Med Spa