Objem piva prodaného v plechovkách roste. Loni do konce listopadu se zvýšil o 66 300 hektolitrů, naopak o 69 000 hektolitrů klesla výroba piva v plastových obalech. Sdělila to výkonná ředitelka Českého svazu pivovarů a sladoven Martina Ferencová. Předloni činil prodej piva v plechovkách desetinu celkového výstavu. Zvyšující se produkci piva v plechovkách potvrzují i největší pivovary. První plechovky s pivem se na pultech obchodů v Richmondu v USA objevily před 85 lety, 24. ledna 1935.
"Nejvíce piva prodáváme ve vratných lahvích a v sudech. Na třetím místě jsou plechovky, u kterých zaznamenáváme meziročně největší nárůst – jejich prodeje rostou od roku 2015 dvojciferným tempem," uvedl za Plzeňský Prazdroj Zdeněk Kovář. Pro firmu předloni tvořilo pivo v plechovkách 18 procent prodejů. "Výhodu v tomto typu obalu konzumenti vidí v nízké váze nebo v poměrně rychlém vychlazení nápoje v ledničce. Vzhledem k tomu se ale také významně zabýváme jejich sběrem, tříděním a recyklací. Naše plechovky jsou již zhruba z poloviny vyrobené z recyklátu," dodal Kovář. Výhodou podle něj je, že se nemusí využívat na výrobu plechovek z recyklovaných materiálů pouze již použité plechovky, ale stačí jakýkoliv využitý hliník – například z konzerv nebo obalů na spreje.
Podle mluvčí Pivovarů Staropramen Denisy Mylbachrové si zákazníci dopřávají pivo v plechu při cestování nebo si ho koupí na chatu. "Když se podíváme na prvních 11 měsíců loňského roku, tak podle nám dostupných informací od agentury AC Nielsen objemy piva a pivních mixů prodané v plechovkách ve srovnání s rokem 2018 vzrostly o téměř 14 procent. V případě společnosti Pivovary Staropramen to v tomto srovnání byl dvojnásobek – zhruba 29 procent," dodala.
Ferencová upozornila na to, že pivovary spolupracují se společností Eko-kom. Podle svazu ale právě třídění plechu zaostává za ostatními odpady, jako jsou papír, plasty a sklo.*