SZIF bude hospodařit s 39,7 mld. Kč, částka je meziročně nižší

Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) bude příští rok hospodařit s 39,7 miliardy korun, meziročně jde o snížení zhruba o 2,9 miliardy Kč. Vyplývá to z vládního návrhu rozpočtu fondu, který schválila Poslanecká sněmovna. Většinu peněz by měl fond získat z evropských fondů, a to 29,2 miliardy korun.

Fond přerozděluje peníze zemědělcům, potravinářům a lesníkům na dotace. Například na investiční Program rozvoje venkova chce dát stát v příštím roce zhruba 13 miliard korun, z toho 4,5 miliardy Kč ze státního rozpočtu, zbytek zaplatí Evropská unie. Přibližně 2,6 miliardy korun by mělo jít na národní dotace.
Kromě toho se plánuje například 172,6 milionu korun ze státního rozpočtu a 136 milionu korun z rozpočtu EU na Společnou organizaci trhů, kam patří třeba podpora restrukturalizace a přeměny vinic a podpory pro organizace producentů ovoce a zeleniny a pro produkty včelařství. Na marketingovou činnost, tedy na podporu značek kvalitních potravin Klasa, na Regionální potravinu a na podporu biopotravin, chce dát fond letos 200 milionů Kč, stejně jako letos.
Sněmovna při dnešním schvalování státního rozpočtu přidala z vládní rezervy na dotaci ministerstva zemědělství pro SZIF 39 milionů korun. Peníze půjdou na provoz potravinových bank.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.