09.09.2004 | 02:09
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Trend v používání koření: přechod na směsi z jednodruhových

Přestože spotřeba koření neroste v Česku již tak jako po otevření trhu v devadesátých letech, projevuje se nyní zvýšení zájmu o luxusní zboží. Češi vyhledávají zejména zajímavé chutě pro využití v kuchyni, například specialitu z řecké kuchyně tzatziky nebo z čínské kuchyně koření pěti vůní. Trendem je přechod od jednodruhových výrobků ke směsím a hotovým polotovarům, což umožňuje rychlejší přípravu jídel, řekl Pavel Valenz, generální ředitel firmy Pěkný-Unimex.

Koncem osmdesátých let podle Valenzy bylo v obchodech několik základních druhů koření a tím byl sortiment vyčerpán. Devadesátá léta s nástupem domácích i zahraničních firem přinesla obrovské rozšíření nabídky. I v koření je možné rozlišovat obrovské rozdíly v kvalitě a trh se dělí podle přání zákazníka, jeho finančních možností i podle způsobu prodeje. Spotřebitelé přitom hledají nové příchutě a přibývá těch, kteří kromě užitné hodnoty poptávají i maximální kvalitu, dodal Valenz.
Zájmu o koření napomohl i cestovní ruch. Kvůli němu Češi objevili i jiné druhy kuchyní. Koření na hranolky a americké brambory prodá firma Pěkný-Unimex ročně desítky tun. Dalším hitem jsou koření pro španělskou nebo mexickou kuchyni.

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2022 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down