Přestože spotřeba koření neroste v Česku již tak jako po otevření trhu v devadesátých letech, projevuje se nyní zvýšení zájmu o luxusní zboží. Češi vyhledávají zejména zajímavé chutě pro využití v kuchyni, například specialitu z řecké kuchyně tzatziky nebo z čínské kuchyně koření pěti vůní. Trendem je přechod od jednodruhových výrobků ke směsím a hotovým polotovarům, což umožňuje rychlejší přípravu jídel, řekl Pavel Valenz, generální ředitel firmy Pěkný-Unimex.
Koncem osmdesátých let podle Valenzy bylo v obchodech několik základních druhů koření a tím byl sortiment vyčerpán. Devadesátá léta s nástupem domácích i zahraničních firem přinesla obrovské rozšíření nabídky. I v koření je možné rozlišovat obrovské rozdíly v kvalitě a trh se dělí podle přání zákazníka, jeho finančních možností i podle způsobu prodeje. Spotřebitelé přitom hledají nové příchutě a přibývá těch, kteří kromě užitné hodnoty poptávají i maximální kvalitu, dodal Valenz.
Zájmu o koření napomohl i cestovní ruch. Kvůli němu Češi objevili i jiné druhy kuchyní. Koření na hranolky a americké brambory prodá firma Pěkný-Unimex ročně desítky tun. Dalším hitem jsou koření pro španělskou nebo mexickou kuchyni.