Trh s biopotravinami v České republice loni stoupl o 17 procent, píšou to dnešní Hospodářské noviny. Podle agentury Green marketing loňský obrat dosáhl 180 milionů korun. Nákup biopotravin však stále tvoří méně než desetinu z celkové spotřeby potravin.
Evropský trh s biopotravinami stoupá ročně asi o 15 procent a tržby za výrobky se značkou bio dosahují téměř 30 miliard eur ročně, dodávají HN. Podle agentury Green marketing mají lidé největší zájem o čerstvou zeleninu, mléko, vepřové a drůbeží maso. Potřebný certifikát má v ČR přes tisíc různých výrobků, z toho je ale část z dovozu. Téměř polovinu prodaných biopotravin lidé nakoupí v obchodních řetězcích. V 15 zemích EU nyní existuje po biopotravinách a zdravé výživě větší poptávka, než je nabídka zemědělců a potravinářských firem. Tuzemské firmy proto hledají možnosti, jak se na trhy v zahraničí dostat, neboť domácí trh je podle jejich názoru pořád velmi malý.