30.06.2004 | 02:06
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Tržby společnosti Víno Mikulov snižuje zájem o levnější stolní vína

Prodej levnějších stolních vín společnosti Víno Mikulov se vloni zvýšil, což se odrazilo v celkových tržbách, které klesly zhruba o 58 milionů korun na 500 milionů korun. Meziroční prodej však vykázal nárůst, a to o více než deset procent.

Jeden z největších tuzemských výrobců Víno Mikulov prodal vloni 143 631 hektolitrů vína. U odrůdových vín dosáhl tržního podílu kolem sedmi procent a známkových vín až patnácti procent, sdělil ředitel firmy Jaroslav Hlaváč.
Ačkoli zisk firmy za minulý rok činil asi 12 milionů korun, zůstane nerozdělen a bude využit pro další rozvoj podniku. Letos firma hodlá investovat do části lahvovací linky asi 4,5 milionu korun, potvrdil Hlaváč. Dodal, že společnost sice splňuje všechny požadavky na výrobu kvalitních vín, ale kdo chce obstát v konkurenci, musí se dál rozvíjet. Navíc podle něj v obchodech výrazně vzrostla nabídka zahraničních vín. Větší tlak konkurence se může objevit zvláště po vstupu do EU. Jako příklad uvedl Hlaváč Rakousko, kdy tamním vinařům klesl podstatně odbyt v dvouletém období po jeho vstupu do unie.

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2023 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down