Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil soutěž na marketingovou podporu českých potravinářů a zemědělců, ve které z osmi účastníků zvítězilo sdružení agentur BBK Advertising a Bolider. ÚOHS se v dosud nepravomocném verdiktu ztotožnil s názorem kritiků, že zadání soutěže, vyhlášené Státním zemědělským intervenčním fondem, neodpovídalo zákonu o veřejných zakázkách. Informuje o tom internetový server Euro OnLine.
Na propagaci agrárních produktů mělo jít během dvou let 85 až 200 milionů korun. Proti výběrovému řízení se odvolala většina z neúspěšných účastníků, uvádí zpravodajský server. SZIF podává podle Eura proti rozhodnutí rozklad a zvažuje další postup. Ředitel marketingového odboru fondu Evžen Staněk tvrdí, že zemědělci o státní podporu nepřijdou a všechny naplánované akce se uskuteční, uvedl server Euro OnLine. Pro propagaci českých potravin byl na SZIF vytvořen marketingový odbor, který vypracovává strategii propagačních aktivit, zahrnující například tuzemské i zahraniční výstavy a kontraktační akce. Spravuje také značku Klasa pro kvalitní české potraviny. Vybrané agentury měly dodávat a obstarávat jednotlivé propagační činnosti.