Výběr nejlepších postupujících do celorepublikového finále soutěže Jízdy zručnosti se uzavřel v Hlušicích. Mezi čtyřmi nejlepšími byly tentokráte poměrně větší časové rozdíly, ale o dalších příčkách často rozhodovaly nejen chyby na překážkách ale především jednotlivé vteřiny. Nejlepším byl letos v Hlušicích Martin Kopřiva ze Střední školy technické a řemeslné Nový Bydžov.
Letos poslední oblastní kolo 2008 se jelo v Hlušicích. Tradiční spolupořadatel ovšem s novým názvem, SŠTŘ Nový Bydžov, přivítal 31 soutěžících. Ti se posadili do soutěžního traktoru s valníkem, aby s ním projeli předepsanou trať. Ta obsahovala průjezd pravoúhlou zatáčkou, slalom, couvání do garáže, přejezd předního kola po lávce a další úkoly, které si pořadatelé pro soutěžící připravili. Projet celou trať ve stanoveném limitu bez vážného porušení pravidel se nakonec podařilo 28 závodníkům. Šesté oblastní kolo určilo poslední čtveřici, která postupuje do celorepublikového finále. To se uskuteční již tuto středu 25. června v Hustopečích u Brna v rámci Dne Zemědělce.
Bydžov bodoval
Výhodu domácího prostředí potvrdili soutěžící pořádající školy stoprocentně, a tak se seřadili na prvních čtyřech místech jen žáci SŠTŘ Nový Bydžov. Jistotu, že kombinace rychlé jízdy bez trestných bodů znamená vítězství, potvrdil Martin Kopřiva. Jeho čas strávený na trati tři minuty a patnáct vteřin společně s čistou jízdou se stal i časem konečným.
Čistou ale pomalejší jízdu zajel ještě Vladimír Hrdina. Výsledek 3:48 ho pasoval na druhé místo. Další soutěžící již nějakou chybu na trati udělali a jejich výsledný čas byl proto zatížen minimálně jednou trestnou minutou.
Pomyslnou bronzovou příčku obsadil Vladimír Slavík. Rychlostí vyrovnal nejrychlejší jízdu vítěze. Jediná chyba, kterou na trati udělal, ale znamenala minutovou penalizaci a třetí příčku v závodě. Jeho konečný čas měl tedy hodnotu 4:15.
Vůbec nejrychlejší jízdu šestého oblastního kola zajel Milan Vestfál. O jednu vteřinu překonal čas Martina Kopřivy a Vladimíra Slavíka. Tří minutová penalizace za chyby na překážkách znamenala konečný čas 6:14. To v konečném účtování stačilo na čtvrtou příčku.
Také v tomto roce si poměřili soutěžící své znalosti v pravidlech silničního provozu. Hned několik žáků prokázalo výborné znalosti a jejich bodový zisk v testu autoškoly byl maximální – tedy 50 bodů. Rozhodnout tedy musel čas. Dobrý den měl bezpochyby Martin Kopřiva ze SŠTŘ Nový Bydžov, protože i z této doplňkové soutěže si odnášel cenu pro vítěze. Druhé místo patřilo Lukáši Tichénu z VOŠ a SZeŠ Hořice a v pořadí třetím nejlepším byl Pavel Severa z SOŠ Poděbrady.
S novým názvem
Střední škola technická a řemeslná Nový Bydžov vznikla 1. ledna 2008 sloučením Střední školy technické a řemeslné Hlušice a Střední odborné školy Nový Bydžov. Škola nabízí žákům vzdělání v oblasti automobilních, strojírenských a dopravních oborů s maturitní zkouškou i s výučním listem.
Mezi obory středního vzdělání s výučním listem patří automechanik, autoelektrikář, elektrikář a opravář zemědělských strojů či řezník – uzenář, cukrář nebo kuchař – číšník.
Obory středního vzdělání s maturitní zkouškou zahrnují obor silniční doprava – diagnostikování motorových vozidel nebo technické lyceum. Pro absolventy tříletých oborů s výučním listem se nabízí i dálková forma nadstavbového studia.