V horku lidé preferují nealkoholické nápoje a méně alkoholické
Obchodní řetězce ve vedrech prodávají až o polovinu více vody, lidé častěji nakupují také pivní mixy. Zájem o nealkoholické i alkoholické nápoje vzrostl v posledních dnech až o desítky procent. Z prodejů ale podle řetězců vyplývá, že lidé v horku preferují osvěžující a méně alkoholické varianty.
Zvýšená poptávka je zejména po chlazených nápojích
Zvýšenou poptávku zejména po chlazených nápojích pozoruje v posledních dnech řetězec Albert. "Lidé hledají osvěžení a hydrataci, což se odráží v zájmu o nápoje, který se v horkých dnech zvyšuje o desítky procent. Z prodejů je ale patrné, že lidé v horku preferují osvěžující a méně alkoholické varianty," sdělil mluvčí řetězce Albert Jiří Mareček. Podobný trend zaznamenal také řetězec Tesco, za poslední tři dny, kdy teploty vystoupaly v některých částech České republiky až na 35 stupňů Celsia, eviduje výrazný nárůst v prodejích různých nápojů. "Nejvýraznějším trendem je nárůst prodeje malých vod, a to zhruba o třetinu, lidé si v horku kupují balení do ruky k okamžité konzumaci," uvedla za Tesco Iva Pavlousková. Vyšší prodeje vody zaznamenávají v posledních dnech i řetězce Kaufland nebo Penny, kde prodávají až o polovinu více vody než v chladnějších dnech. Kromě vody a dalších nealkoholických nápojů zákazníci během horkých dnů do svých košíků častěji přidávají také nealkoholické pivo nebo takzvané pivní mixy s nižším obsahem alkoholu. V Penny jejich prodej vzrostl v posledních dnech o 45 procent. "Velké oblibě se těší v těchto dnech ovocné mixy nealkoholických piv. V nákupních košících nechybí ani piva klasická," uvedla za Globus Aneta Turnovská. Řetězec Lidl nicméně doplnil, že narůst prodeje pivních mixů pozoruje dlouhodobě. Potvrdil to i mluvčí řetězce Penny Tomáš Kubík, podle kterého si je zákazníci velmi oblíbili a zároveň se rozšiřuje nabídka různých příchutí. Oslovené řetězce také uvedly, že je v horkých dnech vyšší zájem o šumivé víno, v Penny například až o 20 procent, zmrzliny nebo nanuky. Mareček za Albert doplnil, že lidé častěji kupují i vitaminové vody. "Zvýšený zájem vidíme u produktů s nízkým obsahem cukru a přírodními ingrediencemi. Roste také poptávka po ledových kávách, které poskytují osvěžení i rychlou energii," doplnil Mareček.*
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!