16.08.2024 | 10:08
Autor:
Kategorie:
Štítky:

V horku lidé preferují nealkoholické nápoje a méně alkoholické

Obchodní řetězce ve vedrech prodávají až o polovinu více vody, lidé častěji nakupují také pivní mixy. Zájem o nealkoholické i alkoholické nápoje vzrostl v posledních dnech až o desítky procent. Z prodejů ale podle řetězců vyplývá, že lidé v horku preferují osvěžující a méně alkoholické varianty. 

Zvýšená poptávka je zejména po chlazených nápojích 

Zvýšenou poptávku zejména po chlazených nápojích pozoruje v posledních dnech řetězec Albert. "Lidé hledají osvěžení a hydrataci, což se odráží v zájmu o nápoje, který se v horkých dnech zvyšuje o desítky procent. Z prodejů je ale patrné, že lidé v horku preferují osvěžující a méně alkoholické varianty," sdělil mluvčí řetězce Albert Jiří Mareček. Podobný trend zaznamenal také řetězec Tesco, za poslední tři dny, kdy teploty vystoupaly v některých částech České republiky až na 35 stupňů Celsia, eviduje výrazný nárůst v prodejích různých nápojů. "Nejvýraznějším trendem je nárůst prodeje malých vod, a to zhruba o třetinu, lidé si v horku kupují balení do ruky k okamžité konzumaci," uvedla za Tesco Iva Pavlousková. Vyšší prodeje vody zaznamenávají v posledních dnech i řetězce Kaufland nebo Penny, kde prodávají až o polovinu více vody než v chladnějších dnech. Kromě vody a dalších nealkoholických nápojů zákazníci během horkých dnů do svých košíků častěji přidávají také nealkoholické pivo nebo takzvané pivní mixy s nižším obsahem alkoholu. V Penny jejich prodej vzrostl v posledních dnech o 45 procent. "Velké oblibě se těší v těchto dnech ovocné mixy nealkoholických piv. V nákupních košících nechybí ani piva klasická," uvedla za Globus Aneta Turnovská. Řetězec Lidl nicméně doplnil, že narůst prodeje pivních mixů pozoruje dlouhodobě. Potvrdil to i mluvčí řetězce Penny Tomáš Kubík, podle kterého si je zákazníci velmi oblíbili a zároveň se rozšiřuje nabídka různých příchutí. Oslovené řetězce také uvedly, že je v horkých dnech vyšší zájem o šumivé víno, v Penny například až o 20 procent, zmrzliny nebo nanuky. Mareček za Albert doplnil, že lidé častěji kupují i vitaminové vody. "Zvýšený zájem vidíme u produktů s nízkým obsahem cukru a přírodními ingrediencemi. Roste také poptávka po ledových kávách, které poskytují osvěžení i rychlou energii," doplnil Mareček.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down