Ředitelé pěti největších pivovarnických společností v České republice podepsali dohodu o dodržování etického kodexu odpovědných výrobců piva. Pravidla, která se týkají především reklamy a dalších způsobů podpory prodeje, vycházejí z obdobných etických norem používaných v zahraničí i z kodexu české Rady pro reklamu a jdou nad rámec tuzemské legislativy. Uvedl to předseda Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý.
K dodržování kodexu se zavázaly Plzeňský Prazdroj, Pražské pivovary, Budějovický Budvar, Královský pivovar Krušovice a Starobrno. Tyto pivovary mají asi 75 procent českého pivního trhu. Svaz iniciativu, která je založena na principu dobrovolnosti a mohou se k ní připojit další pivovary, zastřešuje. Dodržování dohody kontroluje pracovní skupina, která má po jednom zástupci z každé zapojené organizace, uvedl Veselý. Kodex například stanovuje, že reklama nebude představovat nebo propagovat nezodpovědnou konzumaci, například množstvím konzumovaného nebo vyobrazeného nápoje nebo následky jeho nadměrného užití. Nesmí také záporně či ironicky hodnotit abstinenci nebo zdrženlivost. V pravidlech se dále mimo jiné uvádí, že reklama bude podporovat prodej značky s cílem vybudovat věrnost značce nebo motivovat k její změně, ne však podporovat nadměrné zvýšení konzumace piva jednotlivými konzumenty. Také nemá tvrdit ani naznačovat, že spotřeba piva může přispět k sexuálnímu úspěchu.