Velkopopovický pivovar rozšířil před hlavní pivařskou sezonou kapacitu výroby téměř o pětinu na 49 tisíc hektolitrů týdně a dva miliony hektolitrů za rok. Reaguje tak na rostoucí popularitu u spotřebitelů v České republice a zejména v zahraničí. Uvedli to zástupci pivovaru.
Investice dosáhla 91 milionů korun, z toho 63 milionů směřovalo do varny a zbytek do skladu piv. "O investici jsme rozhodli loni v březnu, vlastní práce byly zahájeny v srpnu a pokračovaly i přes zimu. Díky tomu máme hotovo na počátku hlavní sezony a jsme připraveni plně uspokojit poptávku," uvedl manažer pivovaru Petr Kofroň. Nová technologie umožní ve třech rmutovacích kádích vařit 12 várek za den. Nejsložitější částí projektu byla instalace třicetitunové scezovací kádě s průměrem 8,5 metru. Její usazení vyžadovalo přesnou práci jeřábníků, neboť po každé straně byla rezerva jen pět milimetrů. V květnu se uskutečnily první zkušební várky. Dopadly úspěšně a pivovar nyní může přejít na plnou výrobou. Rozšířením výroby reaguje na rostoucí popularitu piva Kozel zejména v zahraničí. Export piv z Velkých Popovic se loni zvýšil o 12 procent. V licenci se jej uvařilo také o 12 procent více oproti loňsku - zejména v Rusku, na Slovensku a v Kazachstánu. Největší zájem je o světlý ležák a Kozel černý, který je podle firmy jedním z nejprodávanějších tmavých piv na světě. Zájem o něj výrazně roste hlavně na asijských trzích. V tuzemsku Kozel posiluje svoji pozici druhé nejoblíbenější značky, hned za dlouhodobou jedničkou, ležákem Pilsner Urquel, dodal pivovar s tím, že pro rozšířenou výrobu je zajištěn dostatek českých surovin, zejména ječmene a chmele.*