09.09.2013 | 12:09
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Velký zájem o festival Foodparade

Na gastronomický festival Foodparade v pražské Troji dorazilo za víkend asi 8000 lidí. Největší úspěch měl guláš a čaj z jehličí podávané ve vojenské polní kuchyni, které se první den vyprodaly za 20 minut. Uvedl to organizátor festivalu Roman Krška. Návštěvníci mohli ochutnat také molekulární kuchyni, hmyz nebo se v kurzu naučit připravovat suši.

Festival nabídl 65 stánků a restaurací s českou a světovou kuchyní, ale také s delikatesami jako oleje, sušená šunka, paštiky či ručně dělané pralinky. Podle Kršky se největší fronty tvořily před barem s burgery nebo před vozem, v němž kuchaři připravovali například steaky. Úspěch měly ale i stánky s různými druhy asijských kari, nudlí a omáček. Specialitou letošního ročníku byla vojenská polní kuchyně. "V sobotu se do dvaceti minut vyprodalo všechno, 200 porcí," uvedl Krška. Lidé si tam mohli prohlédnout také balíčky s instantním jídlem pro vojáky, obsahující polévky, nápoj, hlavní jídlo a pudink. Polské delikatesy pak nabídly jesetera v omáčce z raků, britské velvyslanectví zase třeba tradiční sušenky.
Velký zájem byl také o hmyzí speciality. Kromě přednášky o jedlém hmyzu byla pro zájemce připravena i ochutnávka moučných červů nebo cvrčků na másle. Novinkou letošního roku byla také soutěž pro amatérské kuchaře.
Gastronomické festivaly se těší rok od roku větší oblibě, kromě akcí prezentujících vysokou gastronomii za lidové ceny se na mnoha místech země pořádají slavnosti zaměřené třeba jen na jednu surovinu, například česnek nebo švestky.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down