10.04.2003 | 11:04
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Vetropack Moravia Glass v roce 2002 opět zvýšil prodej

Společnost Vetropack Moravia Glass (VMG), přední domácí výrobce obalového skla, dokázala v roce 2002 i přes vysoký tlak konkurenčních obalových materiálů opět zvýšit prodej svých produktů. Celkový obrat tak meziročně vzrostl o 5,4 procenta z 1,7 miliardy na 1,8 miliardy korun.

„Hospodářské výsledky společnosti Vetropack Moravia Glass za rok 2002 byly pozitivně ovlivněny zlepšující se hospodářskou situací především na trhu v České republice. Dalším důležitým faktorem bylo posilování koruny, které se sice projevilo v nižších tržbách z exportu, ale na druhé straně se velmi příznivě odrazilo v nákladech na dovoz surovin,“ uvedl generální ředitel společnosti VMG Ota Horák.
Zvýšený zájem o skleněné lahve i konzervové sklo na českém trhu, kam přednostně směřuje sklo z Kyjova, dokazuje i fakt, že oproti roku 2001 vzrostl loni prodej na tuzemském trhu o 44,8 milionu korun, a činí tak 57,2 procenta celkového prodeje. „Jedním z hlavních důvodů je větší důraz na kvalitní ochranu náplně, především potravinářských výrobků, a vyšší požadavky na kulturu stolování,“ řekla ředitelka prodeje a marketingu Dana Švejcarová. Mezi nejvýznamnější exportní trhy, kam loni odešla necelá 43 procenta celkového prodeje, patří Slovensko, Maďarsko a Polsko.
Pozitivní vývoj zaznamenala rovněž produktivita práce a celková rentabilita výroby. Produktivita, měřená obratem na jednoho pracovníka, vzrostla z 2,82 milionu korun na 2,97 milionu korun. Spolu s dalšími opatřeními ve výrobě se podařilo snížit v roce 2002 provozní náklady společnosti o zhruba 36 milionů korun.
Společnost VMG, která ke konci roku 2002 zaměstnávala 610 pracovníků, investuje každoročně do modernizace výrobních provozů desítky milionů korun. Loni firma vydala na investiční akce celkem 134 miliony korun, letos počítá s investicemi ve výši 350 milionů korun. „Hlavní investiční akcí roku 2003 je rekonstrukce jedné ze dvou našich tavicích van včetně modernizace výrobních linek, které na ni navazují,“ doplnil ředitel financí a administrativy Marek Matula.
Vetropack Moravia Glass je dceřinou společností švýcarské skupiny Vetropack Holding AG, která je předním výrobcem skleněných obalů v Evropě. Celá skupina vykázala v roce 2002 konsolidovaný obrat 428,5 milionu švýcarských franků a konsolidovaný čistý zisk se zvýšil o 119,6 procenta na 25,6 milionu CHF. Významný podíl na této pozitivní změně mělo nejen vytvoření mimořádných rezerv z důvodu uzavření sklárny ve švýcarském Bülachu, ale rovněž plné vytížení všech výrobních závodů.
Prodej zvýšila skupina Vetropack o 1,5 procenta na 3 miliardy kusů skleněných obalů, přičemž podíl exportu v kusech se mírně zvýšil z 33,2 procenta v roce 2001 na loňských 36,1 procenta. Investice realizované v roce 2002 dosáhly výše 77,6 milionu CHF.
Vetropack Holding AG, který zaměstnával ke konci roku 2002 celkem 2806 pracovníků, vlastní kromě kyjovské sklárny také podniky ve Švýcarsku, Rakousku, Chorvatsku a na Slovensku. Na všech uvedených trzích má Vetropack vedoucí postavení. Poslední akvizicí bylo převzetí sklárny na Slovensku v Nemšové na podzim loňského roku. „Vetropack chce zahraniční expanzí získat předpoklady pro lepší uspokojování poptávky na rychle rostoucích východoevropských trzích a pro další rozvoj svých pozic v tomto strategicky zajímavém regionu,“ uvedl šéf holdingu Claude R. Cornaz, CEO společnosti Vetropack Holding se sídlem ve švýcarském Bülachu.

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down