Evropská komise v listopadu rozhodla o tom, že výrobci zemědělských produktů obdrží v roce 2017 zvýšený rozpočet na podporu propagace svých produktů vně i uvnitř Evropské unie. Zatímco v loňském roce byla celková částka 111 milionů eur, v příštím roce bude na propagaci už 133 milionů eur. Informovala o tom tisková mluvčí Státního zemědělského intervenčního fondu, který poskytuje potenciálním žadatelům o příspěvek na kampaň konzultace.
Částka 133 milionů eur bude určena na spolufinancování programů z větší části zaměřených na země a regiony třetího světa jako je Střední východ, Jihovýchodní Asie, Japonsko a Čína, ale i USA. Výzva k předkládání programů, na které mohou zájemci získat podporu z rozpočtu na propagaci pro rok 2017, bude zveřejněna nejpozději v lednu 2017 na webových stránkách SZIF. Navrhující organizace mohou žádat podporu svých programů ve výši 70 až 85 procent nákladů na jejich realizaci. Programy schválené v roce 2016, z nichž je 60 jednoduchých programů (žadatel je z jednoho státu) a šest složených (multinárodních) programů, ukazují širší a různorodější tematický záběr než dříve. Mezi nejvíce propagované výrobky ve schválených programech patří ovoce a zelenina (30 procent), dále maso (17 procent) a mléčné výrobky (15 procent).*