Vinaři začali zásobovat trh mladým vínem ročníku 2011. Snaží se uspokojit poptávku po vínu z letošní sklizně ještě předtím, než budou v prodeji vína se značkou Svatomartinské. To začne trhu dominovat od příštího pátku. Vína, kterou jsou v prodeji už nyní, jsou často sladší než Svatomartinská.
Například vinařství Lahofer ani nebude letos o značku Svatomartinské žádat. Mají dvě mladá vína. Jedno odrůdy Müller Thurgau s trochou muškátu a druhé růžové. Svatomartinská vína by měla být suchá s minimálním zbytkem cukru. Jejich vína jsou však sladší. V prodeji už jsou mladá vína Vinařství Krist. Rodinné vinařství bude žádat pro svá vína i o známku Svatomartinské. V prodeji už má ale vína s vyšším obsahem cukru. "Lidé je chtějí a jsou na ně zvědaví," řekl Tomáš Krist. Jeho vinařství chce letos vyrobit asi 13.000 lahví mladých vín. Většina z nich by měla dostat známku Svatomartinské. Podle Krista se s touto značkou prodává velmi dobře. Produkce mladých vín rok od roku roste. Vinařský fond ČR odhaduje, že se známkou Svatomartinské půjde na trh letos více než dva miliony lahví vína. Mladých vín, která budou v prodeji bez této známky, bude menšina. "Asi jen pět procent," řekl předseda Svazu vinařů Jiří Sedlo. "Výroba mladého vína není nějak omezená. Někteří se ho určitě snaží vyrobit dřív. Nikomu to nezakážete," uvedl Sedlo. Obliba Svatomartinského vína mezi českými vinaři roste. Letos vyrobí zřejmě přes dva miliony láhví tohoto mladého vína. Loni to bylo 1,65 milionu láhví. Počet láhví Svatomartinského vína roste každým rokem. Vinařský fond jej začal propagovat v roce 2005, tehdy moravští a čeští vinaři vyrobili 125.000 láhví. Před dvěma lety to bylo téměř desetkrát více.