31.08.2007 | 11:08
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Výnos chmele letos klesne o pětinu

Pěstitelé chmele zpřesnili odhad letošního výnosu. Ve srovnání s běžným průměrem klesnou letos výnosy až o pětinu na 5100 až 5300 tun chmele, což představuje výnos 0,94 až 0,98 tuny z hektaru. Loni se sklidilo 5453 tun chmele a průměrný výnos činil 1,01 tuny z hektaru. V letošním pěstitelském ročníku navíc ubylo čtyřicet hektarů chmelnic, které zničily silné deště a bouřky. Informoval o tom předseda Svazu pěstitelů chmele ČR Bohumil Pázler.

 Podle předsedy svazu nebyla dobrá ekonomická situace pěstitelů ani vloni, nyní očekává další zhoršení. Dodal, že současná výkupní cena zhruba je 150 000 korun za tunu sušeného chmele. Cenu považuje za nízkou, neumožňuje reprodukci a investice, chmelaři ji potřebují zvýšit alespoň o 10 000 až 15 000 korun.
Kamenem úrazu je, že smlouvy s odběrateli chmele jsou uzavřeny na úrody do roku 2009, a proto o navýšení lze hovořit až od roku 2010, reagoval tajemník Svazu obchodníků a zpracovatelů chmele Aleš Kopecký. Poukázal také na to, že cena je závislá na vývoji kurzu koruny. Další brzdou růstu ceny může být i výrazný nárůst ploch chmelnic v Číně a Spojených státech, které by se mohly stát soběstačnými na chmelu. Pak by zájem o tuzemský chmel výrazně poklesl,dodal.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.