23.01.2003 | 01:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Výroba pod privátními známkami řetězců pomůže proniknout na zahraniční trhy

Výroba pod privátní značkou maloobchodního nebo velkoobchodního řetězce je podle generálního ředitele agentury CzechTrade Martina Tlapy jednou z možností, jak dostat naše výrobky na zahraniční trhy. Navázat kontakty s nákupčími z předních řetězců pomůže našim firmám účast na veletrhu World of Private Label (Svět privátních značek), jenž proběhne 27. a 28. května v Amsterodamu a kterého by se měli zúčastnit zástupci ze 60 zemí. Česká republika bude mít na veletrhu společnou expozici, z níž větší část bude věnována potravinám. CzechTrade nabízí pomoc nejen s účastí na veletrhu, ale i s organizací obchodních schůzek, prověřováním bonity partnerů aj.

„Dodávání pod privátní značkou šetří náklady na marketing a logistiku, které dnes tvoří podstatnou část ceny výrobku,“ konstatoval Tlapa s tím, že je to výhodné zejména pro malé a střední firmy. Cenou za to je však potlačení vlastní značky. Firma se tedy musí rozhodnout, jakou strategii si vybere. Naše značky však většinou nemají za hranicemi dostatečně zvučné jméno. Zatímco u nás se dnes prodává pod privátními značkami pouze asi 10 až 15 procent zboží, zejména potravin, v západní Evropě je to podstatně více. Podle Jeana-Piera Bonvalleta, zástupce Asociace výrobců pod značkou (PLMA), je největší podíl těchto značek na trhu ve Velké Británii, kde pod nimi v roce 2001 prodalo 41 procent zboží. O něco méně je to v Belgii (36,4 procent), v Německu 31 procent a v Itálii pouze 12,8 procent.

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down