K povaze obchodního podnikání patří, že obchod se tradičně umí velmi rychle přizpůsobit potřebám svých zákazníků. Velice oceňujeme, že se tak znovu děje v této pohnuté době samotného průběhu a bezprostřední likvidace důsledků záplav na podstatné části území České republiky a v jejím hlavním městě. Zajištění dostatečného zásobování základními životními potřebami a dalšími nezbytnými prostředky nápravy škod je jedna ze základních jistot, která vede v domácnostech i ostatních sektorech společnosti ke zklidnění a překonání tak mimořádné události.
Vítáme, že obchodní podnikatelé spolu se svými dodavateli pružně reagují na mimořádné požadavky trhu, vycházejí vstříc spotřebitelské veřejnosti, přizpůsobují svoji nabídku podle okamžitých požadavků na zásobování a další služby vč. stravování a ubytování, evakuovaným domácnostem i zahraničním hostům ČR.
Svaz obchodu ČR je připraven poskytnout či sjednat podle svých možností potřebnou pomoc při řešení zásobovacích a jiných problémů nad rámec možností jednotlivých obchodních firem jak členů Svazu, tak i nečlenů. Kontaktujete v takových případech sekretariát Svazu ( tajemnice Marta Maradová, tel.: 2423 6322, e-mail : tajemnice@socr.cz ).
Podle četnosti a povahy sdělených problémů, zejména těch, které přesahují regionální možnosti řešení, připravíme v krátké době jejich společné projednání se zainteresovanými podnikatelskými a státními institucemi tak, aby bylo možno přijmout odpovídající opatření.