Pandemií vynucené uzavření restaurací, hotelů, vináren a dalších míst, kde lidé obvykle popíjejí víno, přimělo většinu vinařství začít k prodeji využívat z větší části internet. Čím více vinařů své víno na internetu nabízí, tím víc roste důvěra zákazníků v tento způsob nákupu. Zjistila to Vinařská unie ČR mezi svými členy a informovala o tom v tiskové zprávě.
"Pandemie ukázala potenciál on-line prodeje u tak tradičního odvětví, jakým je vinařství. I vinaři, kteří internetové prodeje dlouho upozaďovali, do nich investují. Díky tomu je dnes pro spotřebitele na internetu dostupné pestré portfolio vín, ale i e-degustace nebo on-line návštěvy vinařství, které alespoň částečně umožňují udržovat kontakt se zákazníky," uvedl Ondřej Beránek, prezident Vinařské unie ČR, která sdružuje největší vinařství v Česku.
Zároveň se zvýšila důvěra zákazníků v tento způsob prodeje. Jejich zájem se vinařství snaží podporovat nabídkami, které v běžném maloobchodě nenajdou, například tematickými balíčky. "Evidujeme rekordní zájem o tematické balíčky poskládané zejména z různých druhů šumivých vín, které sestavují naši someliéři," uvedl marketingový ředitel firmy Bohemia Sekt Martin Fousek.
Ač zájem o internetový prodej pomáhá nahradit převážně uzavřené gastro, pokus přenést do on-line prostředí například degustace masivní ohlas neměl.*