Zájem o obnovitelné zdroje energií bude letos pokračovat, ukázal průzkum

Zájem o obnovitelné zdroje energie v ČR bude letos pokračovat. Podle průzkumu tato zařízení využívá nebo si plánuje pořídit přes 57 procent lidí žijících v rodinných domech. Nejčastější motivací je šetření energií a energetická soběstačnost. Nejoblíbenějším řešením je fotovoltaická elektrárna. Naopak jako hlavní komplikaci zájemci vidí vysoké vstupní investice a také náročnou administrativu. Vyplývá to z prosincového výzkumu agentury Ipsos pro Energetický Holding Malina.

Velký zájem o solární elektrárny vyvolaly podle odborníků zejména drahé energie z klasických zdrojů, jejichž ceny loni skokově vzrostly. Většina spotřebitelů proto přistoupila k šetření s energiemi. Kromě omezování spotřeby volili právě i pořizování obnovitelných zdrojů.
Největší poptávka je po solárních zařízeních. To potvrzují i data Cechu akumulace a fotovoltaiky, podle nichž bylo loni do energetické sítě v ČR připojeno více než 240 megawattů (MW) nových solárních zařízení, což představuje meziročně téměř čtyřnásobný nárůst.
Podle průzkumu společnosti Malina je fotovoltaika řešením pro více než 60 procent obyvatel rodinných domů, kteří používají nebo zvažují některou z forem obnovitelných zdrojů. Na druhém místě jsou s více než 40 procenty tepelná čerpadla a na třetím s přibližně 27 procenty zařízení na využití dešťové vody.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.