23.05.2007 | 12:05
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Zákazníci už hledí více na kvalitu

Češi při nákupu potravin již nehledí tolik na cenu a začínají dávat přednost kvalitnějším výrobkům, přestože za ně utratí více. Obchodníci by proto v konkurenčním boji o zákazníky neměli sázet pouze na nízké ceny, ale také na dostatečnou nabídku kvalitních potravin. Uvedl to Martin Dokoupil ze společnosti Incoma Consult na konferenci Food & Quality v Praze.

Podle průzkumu se 86 procent spotřebitelů při nákupu potravin rozhoduje podle doby jejich trvanlivosti. Předchozí zkušenost s potravinami je důležitá pro 83 procent zákazníků. Nižší cena je se 72 procenty až na třetím místě. Přibližně pětina spotřebitelů pak v posledních pěti letech kvůli nízké kvalitě potravin změnila prodejny, do kterých chodí pravidelně nakupovat.
Obchodníci měli problémy s kvalitou prodávaných potravin hlavně předloni. Státní zemědělská a potravinářská inspekce tehdy v 18 prodejnách obchodních řetězců odhalila manipulaci s dobou trvanlivosti a prodej prošlých potravin a zkaženého masa.
Nicméně podle průzkumu společnosti Incoma Consult zhruba 70 procent spotřebitelů v současné době míní, že v českých obchodech se prodávají kvalitnější potraviny než před pěti lety.
Jako hlavní nákupní místo potravin uvedlo hypermarket 39 procent českých domácností, což je dosud nejvyšší výsledek. Preference diskontních prodejen činí 24 procent a supermarket uvedlo jako své hlavní nákupní místo 15 procent dotázaných spotřebitelů.
Naopak při nákupu čerstvých potravin, zejména masa a masných výrobků, roste na tuzemském trhu význam menších a specializovaných prodejen. „Například čerstvé maso nakupuje v menších prodejnách, jako jsou samoobsluhy či řeznictví, polovina zákazníků a tento podíl trvale roste již od roku 2003,“ řekl Zdeněk Skála ze společnosti Incoma Research.
Češi se při výběru prodejny, ve které nakupují většinu potravin, řídí hlavně její polohou, cenami a nabídkou zboží. Lidé tvrdí, že čerstvost a kvalita potravin je pro ně stejně důležitá jako ceny.

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down