19.02.2009 | 03:02
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Závady v prodeji hrnkových květin

Zákon o ochraně spotřebitele ukládá prodávajícímu povinnost informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného výrobku. Obchodníci musí zákazníky také seznámit se zvláštními pravidly, která je při užívání zboží nutné dodržovat. Podle Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) tento právní předpis ale některé obchodní řetězce při prodeji hrnkových květin porušují tím, že na obalu květin často neuvádějí stanovené informace. Sdružení na závadu upozornilo Českou obchodní inspekci.

Závadu zjistili pracovníci sdružení při kontrole prodeje hrnkových květin v pražských obchodech Globus, Ikea, OBI a Baumax, informovala mluvčí SOS Ivana Picková.
Podle mluvčí Sdružení ochrany spotřebitelů Ivany Pickové může kupující špatnou péčí rostlinu zahubit, pokud není na obale uvedeno, jaké nároky má květina na světlo či zálivku. Dodala, že spotřebitel se může oprávněně domáhat finanční náhrady nebo nové květiny za to, že mu prodávající návod v českém jazyce neposkytl, a proto nemohl zajistit odpovídající péči. Jak Picková sdělila, Sdružení ochrany spotřebitelů požádalo Českou obchodní inspekci, aby zaujala stanovisko k praxi některých obchodníků, kteří tímto způsobem podle sdružení porušují zákon.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down