19.11.2006 | 10:11
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Zlatá Chuť jižní Moravy

Nejlepším způsobem, jak zviditelnit svůj rodný kraj, je připravit nějakou zajímavou akci. Soutěž o nejlepší regionální potraviny, nazvaná Zlatá Chuť jižní Moravy, byla skvělým nápadem, který se setkal s patřičným ohlasem.

Přišel s ním Božik Severin, předseda představenstva Regionální agrární komory Jihomoravského kraje (RAK JM kraje). Našel sluchu a podpory u Jana Letochy, radního tohoto kraje a pak už bylo na spolupracovnících, aby se vše rychle uvedlo v život. „Bylo to neskutečné množství hodin práce a jednání,“ uvádí Jaromír Musil, ředitel RAK – KIS JM kraje. „Na základě uvedeného podnětu byl RAK JM kraje v jarních měsících roku 2006 předložen první návrh o podobě soutěže a pozitivně JM krajem přijat a finančně podpořen. Následně nastal pod záštitou RAK JM kraje proces tvorby zásad této soutěže, zejména ve spolupráci s Mendelovou zemědělskou a lesnickou univerzitou v Brně a jejím Ústavem zemědělské, potravinářské a environmentální techniky,“ sdělil Musil.

Produkční kraj se prezentuje potravinami
A co k tomu všemu místní zástupce agrární komory vlastně hlavně vedlo? Jihomoravský kraj je tradičním krajem zemědělství a potravinářství. Soutěž je formou podpory a propagace produktů zemědělství a potravinářství na jižní Moravě. Zúčastnilo se jí 29 firem s 75 výrobky v pěti kategoriích. Oficiální vyhlášení soutěže proběhlo dne 17. července.
Samotná soutěž byla velmi náročná, a cena nejvyšší – Zlatá Chuť jižní Moravy – připadla skutečně jen potravinám, které skvěle reprezentují um jihomoravských potravinářů i místních zemědělců, jejichž produkty jsou základem Zlaté Chuti. Slavnostní vyhlášení výsledků jen umocnilo důstojný průběh Krajských dožínek Jihomoravského kraje v Kyjově.

Upevňování pozic
menších živnostníků
A proč to uvádíme nyní, třetí měsíc po vyhlášení vítězů? Jihomoravský kraj a představitelé tamní agrární komory přišli s něčím výjimečným a velmi zajímavým. A nejsou sami, zejména ve východních Čechách a v dalších regionech, vzniká obdoba netradičního zviditelňování práce zemědělců a potravinářů. Má to velký vliv na přiblížení jejich umu, na upevňování pozic menších živnostníků z oboru a zvýšení zaměstnanosti v regionu. V době, kdy Evropská unie tlačí na snižování produkce některých komodit a omezuje jejich vývoz, je dobré hledat odbyt v regionech, a to i s pomocí agroturistiky a příjezdové turistiky.
Návštěvníci ze zahraničí přijíždějí do regionů za památkami, hezkou krajinou a samozřejmě i za dobrým jídlem. A co chutná, bývá dobré i jako vzpomínka na prožité hezké okamžiky, a nezřídka se taková místní specialita stává i pěkným suvenýrem pro blízké. Proto o Zlaté Chuti jižní Moravy píšeme právě teď, v době blížících se svátků pohody a obdarovávání se. Až se bude začátkem prosince jednat o dalším ročníku této soutěže, budeme držet palce, aby byla stejně tak hezká a vynasnažíme se, aby se o ní vědělo ještě víc.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2023 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down