02.12.2011 | 09:12
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Značka má vliv i na rozvoj firmy

Podle dotazníkového šetření má logo Klasa na výrobcích pozitivní vliv na prodeje výrobků, které zvyšuje minimálně o 15 procent, a to i v období ekonomické krize. Toto hodnocení uvedlo v průzkumu plných 76 procent respondentů. Dvě třetiny výrobců uvádějí, že chtějí usilovat o získání loga i na další produkty. Pozitivní přínos pro výrobce určitě představuje i rostoucí zájem řetězců o výrobky s touto značkou. Uvedli to zástupci Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF) na nedávném setkání držitelů této značky z Ústeckého kraje.

Pozitivně hodnotí značku Klasa i výrobci potravin, kteří se zúčastnili nedávného setkání v Praze, a svými produkty si získali nejednoho zákazníka. Jedním z nich je výrobce škvařírenských produktů, společnost Piller, s.r.o. „Firma Piller byla založena již v roce 1888 a věnovala se z počátku prodeji syrového masa a sádla. Později byla rozšířena i o uzenářství. Sádlo mělo vždy v české kuchyni své nepostradatelné místo, a i v dnešní době má mnoho příznivců. Proto jsme se před lety rozhodli navázat na tradici používání tohoto tuku,“ řekl majitel této společnosti Tomáš Piller s tím, že po kladné zkušenosti s využitím této značky Klasa se společnost chystá příští rok uvést novou produktovou řadu pomazánkových sádel.
Bramborárna Bukovice se pak zaměřuje nejen na produkci loupaných syrových
brambory různých tvarů, ale též brambory vařené, polotovar v podobě bramborového těsta či hotový výrobek ve formě bramborové kaše a bramborového knedlíku.Zabývá se i produkcí opracované chlazené zeleniny. Mezi její hlavní odběratele se řadí gastro provozy, zdravotnická a školní zařízení. Významnou společností je Řeznictví a uzenářství Jaroslav Radoš, které se specializuje na výrobu masných výrobků. „Zpracováváme 75 procent nakoupených masných surovin a 25 procent distribuujeme do vlastních sítí prodejen. V současné době zaměstnáváme přibližně osmdesát zaměstnanců a denně vyrobíme sedm až osm tun uzenářských výrobků, shrnul majitel firmy Jaroslav Radoš. „Věříme, že značka kvality Klasa má své opodstatnění, a proto se budeme i s dalšími výrobky ucházet o další certifikace výrobků,“ dodal.
Mezi držiteli značky Klasa je i Bohušovická mlékárna. „Do mlékárny se denně dováží kolem 55 tisíc litrů syrového mléka, které se okamžitě zpracovává. Mléko z tanků pak míří k pasterizaci. Z něj se dále vyrábí smetana, odstředěné mléko na tvarohy či plnotučné mléko na jogurty a další,“ popsal obchodní ředitel Bohušovické mlékárny Aleš Král s tím, že z jejich portfolia získalo prestižní ocenění kvality potravin Klasa 15 výrobků. Připomněl, že proto, aby mlékárna mohla uspět na současném trhu, musí velmi rychle reagovat na změny v poptávce spotřebitelů. „I proto se výrazně orientujeme jak na inovaci našeho výrobního portfolia, tak i inovaci obalů a designu,“ dodal Král.
Značka kvality Klasa se objevuje od roku 2003, kdy byly na výstavě Země živitelka předány první slavnostní certifikáty. Je udělována ministrem zemědělství a spravována oddělením marketingu SZIF, jehož povinností je i administrace a marketingová podpora značky. Klasa je propůjčována na tři roky pouze prověřeným potravinářským výrobkům, které současně splňují kvalitativní kritéria i příslušné normy ČR a EU. Požadavky pro udělení značky Klasa jsou přísnější než běžné hygienické a potravinářské normy. Navíc se tyto výrobky odlišují alespoň jedním kvalitativním ukazatelem, svým specifickým rysem. Ocenění národní značkou Klasa získalo již 1345 výrobků od 228 českých a moravských výrobců.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down