Znovín Znojmo loni dosáhl jednoho z nejvyšších zisků v historii. Vydělal po zdanění 29,3 milionu korun, což je o čtyři miliony více než o rok dříve. Firmě pomohla zejména změna portfolia výrobků. Opustila například sortiment vratných lahví, řekl generální ředitel společnosti Pavel Vajčner.
"Svou produkci nestavíme na množství, ale na kvalitě," uvedl Vajčner. Spotřebitelé podle něj velice dobře reagují na prémiové značky vín a různá speciální vína. Příkladem jsou vína se symbolem říčního ledňáčka vyrobená kryomacerací nebo vína s emblémem zelené ještěrky a se skleněnými uzávěry. "Mají atraktivní vzhled a na to spotřebitel dobře reaguje," uvedl Vajčner. Vína od Znovínu kupuje stále více fyzických zákazníků a tržby jsou už nyní v této oblasti vyšší než u obchodních řetězců dohromady. "Je za tím individuální přístup k zákazníkovi, rostou nám internetové obchody, pomáhá nám naše putování po sklepích Znovínu a po vinicích Znojemska," uvedl Vajčner.
Znovín zasáhly podobně jako ostatní velká vinařství na jižní Moravě letošní dubnové mrazy. Škody ale nejsou tak výrazné jako u jiných firem. Vajčner je předběžně odhadl na 15 procent. Firma podle něj nemusí dělat nějaká razantní opatření a vystačí si s vlastní produkcí z vinohradů, kterých má 500 hektarů. Zbytek nakoupí od tradičních dodavatelů, i když někteří z nich mají škody až do výše 50 procent.*