Další rozdíly v kvalitě potravin

Z 21 testovaných dětských výživ, krmiv pro domácí zvířata a privátních výrobků obchodních řetězců prodávaných v podobném obalu v Německu, Rakousku, České republice, Slovensku a Maďarsku, jich bylo stejných pouze sedm. Tři výrobky byly mírně odlišné, 11 výrobků bylo jiných. O výsledcích šetření, které vypracovala Vysoká škola chemicko-technologická v Praze, informoval na tiskové konferenci v Praze ministr zemědělství Marian Jurečka.  

Podle Jurečky i tento test, zaměřený na kojeneckou výživu a privátní značky obchodních řetězců, ukázal, že dvojí kvalita je tady stále velkým problémem. U privátních značek je možné jasně říct, že především zákazníci v České republice, v Maďarsku a na Slovensku dostávají výrobky s rozdílnou kvalitou, dost často s kvalitou horší. Jan Pivoňka z Vysoké školy chemicko-technologické v Praze upřesnil, že testy byly zaměřeny na privátní značky obchodních řetězců, a výrobky se stejným marketingovým záměrem s důrazem na dostupnost daného výrobku na trhu pod privátní značkou. Test odhalil například kečupy, obsahující rozdílné množství rajčat. Německý kečup od Penny měl vyšší obsah rajčat než maďarský a český. Špagety pro český a slovenský trh byly vyrobené z běžné pšenice, zatímco pro rakouský trh z výrazně kvalitnější tvrdé pšenice. Výrobek prodává Billa pod značkou Clever špagety. Ananasové plátky pro Německo a Rakousko byly nakládané v ananasové šťávě, pro ČR, Slovensko a Maďarsko v cukerném sirupu. Navíc se podle ministra prodávají v Německu levněji než v ČR.*

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *