Řetězce: Češi začali více kupovat margaríny místo másla

Češi začali v posledních týdnech více kupovat margaríny z rostlinných tuků nahrazujících máslo, které výrazně zdražilo. Spotřeba másla klesla za posledních 12 měsíců o 16 procent, naopak prodej margarínů se o devět procent zvýšil. Poptávka po másle, pokud je v nějaké akční nabídce, roste, jak se lidé snaží předzásobit před vánočními svátky. Vyplývá to z údajů agentury Nielsen a ankety ČTK mezi obchodními řetězci.

V supermarketech Billa byl v červnu podíl prodaného másla a margarínů 72 : 28, v srpnu se pak poměr změnil na 64 : 36. „Za poslední tři měsíce evidujeme mírné snížení poptávky po másle a mírné zvyšování poptávky po margarínech,“ uvedla mluvčí Dana Bratánková.

„Zákazníci máslo stále kupují, hlavně v promocích (ve slevách) je vždy velmi rychle vyprodáno. Pozorujeme vzrůstající zájem zákazníků o rostlinné tuky,“ dodal Václav Koukolíček z Teska. Podle Pavly Hobíkové z Globusu je másla nedostatek a situace je již poměrně dramatická. „Naši dodavatelé nám dodávají pouze nezbytně nutné množství a objednávky není možné navyšovat. V současné době nemáme na regálech tak široké zastoupení značek, na jaké jsou zákazníci zvyklí, nicméně dvě až tři různá másla jsou na výběr,“ uvedla Hobíková.

Podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) činila v srpnu průměrná cena 250 gramů másla v ČR 52,31 Kč, meziročně o 45,2 procenta více. V prosinci, kdy se v tuzemských domácnostech tradičně peče vánoční cukroví, bude podle bookmakerů kostka másla ještě dražší, nejpravděpodobněji bude stát kolem 70 korun.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *